Početkom mjeseca u Hrvatsku je stigla nova kineska marka Leapmotor u kojoj Stellantis ima 20 posto udjela. Osnovan 2015. godine u kineskom gradu Hangzhouu, Leapmotor se brzo istaknuo fokusom na tehnološke inovacije u području inteligentnih električnih vozila, a poseban je po tome što samostalno upravlja cjelokupnim procesom, od dizajna i razvoja, preko proizvodnje do naprednih baterijskih sustava.
Izvršni direktor tvrtke Leapmotor, Zhu Jiangming nedavno je uzburkao duhove izjavom da je moguće proizvoditi kompaktni SUV model s cijenom od 6000 eura.
On je u nedavnom intervjuu rekao da bi "bilo razumno da proizvođači automobila u budućnosti prodaju srednje veliki do veliki SUV za 6000 eura (7000 američkih dolara)".
Ta izjava je nasmijala šefa Forda Jima Farleyja koji je odgovorio da tako nešto nije moguće.
No, Jiangming je pritom istaknuo neke slučajeve iz drugih industrija koje potkrepljuju njegovu teoriju.
Radi o tome da bi napredak tehnologije i integracija čipova mogli radikalno smanjiti troškove izrade modernih vozila. Zhu je naveo slučaj elektroničkih proizvoda poput velikih 100-inčnih televizora, koji se sada u Kini prodaju za oko 700 eura i klima uređaja dostupnih već od 130 eura, izvještava CarNewsChina.
Kinezi su u velikom naletu, a ostatak svijeta ih već smatra egzistencijalnom prijetnjom. Prelazak na struju gotovo je eliminirao sve prednosti koje su etablirani proizvođači automobila imali tijekom razdoblja s motorima s unutarnjim izgaranjem.
A s konkurentnim proizvodima i značajnim cjenovnim prednostima na svojoj strani, proizvođači automobila iz Kine mogli bi izazvati tektonske poremećaje na globalnom tržištu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....