STABILIZACIJA TRŽIŠTA

Osjetan pad cijena rabljenih auta u Hrvatskoj: ‘Dizel najtraženiji, za električne interesa nema‘

Cijene punjenja električnog auta na punionicama stalno variraju i nikada niste sigurni hoće li punjač biti slobodan

Kupnja rabljenog automobila (ilustracija)

 arhiva Auto klub/ CROPIX

Automobilska industrija se zbog problema s nabavkom čipova potrebnih za automobile i poteškoćama u dobavnim lancima našla pred neočekivanim problemom.

Potražnja je rasla, a automobila - nije bilo.

To je dovelo do dugih čekanja na isporuku vozila, a neki su kupci svoj auto čekali i dulje od godinu dana. Sve se to prelilo i na rabljene automobile čija je cijena naglo skočila, no stvari se sada polako stabiliziraju.

image

Kupnja rabljenog automobila (ilustracija)

Ivan Lacković

“To su bile izazovne godine. Razlog su bili čipovi, odnosno kašnjenje u isporuci vozila. Porasle su i cijene rabljenih vozila, a problem smo imali i oko nabavke. Kako se novi automobili nisu kupovali, tako ljudi nisu prodavali svoje rabljene aute.

Time se stvorila nestašica koja je generirala i više cijene. Ta cijena je napravila pomutnju na tržištu”, objasnio je Ivan Pehar, vlasnik salona rabljenih automobila u Sesvetama.

Pad cijena rabljenih automobila

Dodao je kako je to trajalo jedno godinu, godinu i pol dana te da se cijena sada stabilizirala, barem što se tiče rabljenih automobila.

“Cijena je pala za 20-ak posto”, otkriva Pehar.

image

Rabljeni automobili (ilustracija)

Darko Tomas

Što se tiče najtraženijih pogonskih sklopova, dizel i dalje najtraženiji među domaćim kupcima. “Malo nas je razočarala priča s električnim automobilima, tu smo očekivali da će trend osviještenja ljudi i potražnje rasti, ali došlo je do značajnog pada.

Apsolutno je nestao interes za električnim automobilima”, rekao je.

Najveći problem električnih automobila

“Sada to više nije stvar cijene. Mislim da je najveći problem cijena na javnim punjačima jer dok punite doma imate nekog ekonomskog interesa, no kada krenete na put cijene na javnim punionicama su po pet puta veće nego u domaćinstvima.

Ljudi su jednostavno shvatili da njihova mobilnost nije takva kao kad idu s dizelskim automobilom jer stanu na pet minuta i natoče te znaju kolika je cijena.

Kod električnog auta na punionicama cijene stalno variraju i nikada niste sigurni hoće li punjač biti slobodan”, piše N1.

Pehar smatra da je došlo do toga da tko je htio kupio je, a tko nije niti neće. “Dio populacije je ispunio svoju želju i dalje potražnje nema. Nešto će se morati poduzeti da se to pokrene jer ovo je sad nula”, naveo je.

Što se tiče čekanja novih automobila, kaže kako su se rokovi značajno smanjili.

image

Rabljeni automobili (ilustracija)

Profimedia

“Mislim da je to sada ušlo u neke gabarite, osim pojedinih marki, većinom se unutar dva do tri mjeseca može dobiti novi automobil,”, dodao je.

Kada je inflacija u pitanju, tvrdi da kod rabljenih automobila nije došlo do nekih oscilacija jer je danas automobil jednostavno potreba - navodi N1.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 09:15