Amsterdam nastavlja dosljedno gurati prema električnoj mobilnosti. Gradske vlasti najavile su da će deset postojećih benzinskih postaja postupno biti prenamijenjeno u punionice za električne automobile, čime se dodatno sužava prostor za klasične motore u jednom od prometno najrestriktivnijih europskih gradova. Riječ je o još jednom koraku u dugoročnoj strategiji kojom se centar grada, ali i šire područje unutar prstena A10, želi učiniti gotovo u potpunosti nenaklonjenim vozilima na fosilna goriva.
Amsterdam već godinama sustavno smanjuje ograničenja brzine, ograničava pristup starijim vozilima i potiče električni prijevoz, a sada se ta politika prelijeva i na infrastrukturu. Među lokacijama predviđenima za prenamjenu nalaze se postaje velikih naftnih brendova poput BP-a, Shella, Essoa i Circle K-a, raspoređene od zapadnih industrijskih zona do istočnih i južnih dijelova grada
.
Važno je naglasiti da se promjena neće dogoditi preko noći. Prema planovima gradske uprave, ove će postaje u prvoj fazi nuditi kombinaciju klasičnih pumpa za gorivo i brzih punjača, dok se potpuna tranzicija očekuje tek nakon 2030. godine. Jedan od ključnih izazova pritom nije političke, nego tehničke prirode, osiguravanje dovoljno snažnih elektroenergetskih priključaka. Amsterdam već sada surađuje s operatorima mreže i privatnim partnerima kako bi se riješila ograničenja kapaciteta, koja su sve izraženija u gusto naseljenim urbanim zonama.
Slični trendovi vidljivi su i u drugim europskim gradovima. Pariz, Oslo i London već su najavili ili proveli smanjenje broja benzinskih postaja u korist punionica, dok pojedine studije upozoravaju da će klasične postaje u gradskim središtima postati ekonomski neodržive kako raste udio električnih vozila. Amsterdam se, međutim, ističe jasnom porukom, da infrastruktura mora pratiti prometnu politiku, čak i ako to znači postupno istiskivanje benzinskih pumpi iz urbanih sredina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....