U C segmentu koji predstavlja gotovo trećinu Europskog tržišta, Peugeot kreće u lov na jedno od prva tri mjesta. Uzmemo li u obzir trenutno nedodirljivost Golfa, za ulazak u prestižan krug potrebno je izgurati Astru ili Focus. Možda zvuči nemoguće, ali za svoj ambiciozan i vrlo otvoren plan Francuzi imaju pokriće. Zove se Peugeot 308. Ne, nije u pitanju greška. Novi model zadržao je oznaku svog prethodnika, ali kvalitetom, opremljenošću, voznim osobinama i na koncu izgledom gotovo da nemaju dodirnih točaka.
Modularna platforma EMP2 već predstavljena s Citroenom C4 Picasso, a koja će s vremenom pokriti 50% proizvodnje PSA grupacije, baza je na kojoj je nastao i novi 308. Jedna od prednosti koje donosi, očitava se na vagi. U odnosu na prethodnika novi je model lakši čak 140 kg, a polovicu od te brojke osigurala je upravo EMP2 platforma. Ostalo je zasluga upotrebe specifičnih materijala (aluminijski poklopac motora, plastična peta vrata) kao i tehnologije izrade (novi kosturi sjedala lakši su 14 kg).
Dodatna pogodnost je optimalan raspored mehaničkih sklopova što potom olakšava stvaranje dodatnog prostora u unutrašnjosti. U odnosu na prethodnika ukupna dužina smanjena je za 2 cm (425), visina za 5 (146), a međuosovinski razmak je povećan za 1,2 cm. Na prednjim sjedalima prostor je izdašan, dok straga još po koji centimetar u širinu i dužinu ne bi bio naodmet, no, zauzvrat, prtljažnik broj 470 l obujma (+40 u odnosu na prethodnika), a obaranjem stražnjih sjedala povećava se na 1309. U konačnici novi 308 može se podičiti s čak tri primata. Trenutno je najlakši i najkompaktniji model u klasi, a uz to ima i najveći prtljažnik.
Upravljač smanjenog promjera i visoko postavljeni instrumenti, recept već primijenjen na modelu 208 zahvaljujući nešto višoj poziciji sjedala zahtjeva kraći period privikavanja. Novost je kvaliteta kojom odiše unutrašnjost. Plastika mekana na dodir i vrhunska završna obrada upotpunjeni su privlačnim linijama. Istodobno središnji greben temeljito je očišćen i većina sekundarnih komandi objedinjena je na displeju (dijagonala 9,7 inča) osjetljivom na dodir. Jedna od osobitosti je i brojnost Led dioda.
U najboljem paketu opreme Allur upotrijebljene su i za prednja oborena, odnosno duga svjetla. Sa 62 led lampice u svakom prednjem faru noć se pretvara u dan, a uz to duže traju i manje utječu na potrošnju. Gubitak kilograma itekako se osjeti za upravljačem. Turbo benzinski 1.6 motor sa 155 konja djeluje još živahnije i elastičnije, a za laganu vožnju dovoljno je 1500 okretaja. U vožnji planinskim prijevojima pokrajine Alsace motor otkriva sve svoje vrline.
Ovjes s lakoćom podnosi sve ispite, upravljač nije nervozan kao u 208 i uzvraća preciznošću, no, 308 nije osmišljen za vožnju na nož. Najbolje na to ukazuje poduži hod ručice mjenjača kojem ne nedostaje preciznosti. Prodaja novog Peugeota 308 već je započela, a u ponudi su trenutno tri benzinska i dva dizelska motora s cijenom od 116.025 do 164.950 kn. Paleta će biti obogaćena tijekom 2014. trocilindričnim 1.2 THP turbo benzinskim motorima (110 i 130 KS), te dizelskim BlueHDi 1.6 i 2.0 (120 i 150 KS).
TEHNIČKI PODACI
1.6 THP
Motor turbo benzinski, 4 cil.
Obujam 1598 ccm
Snaga 155 KS pri 6000/min
Moment 240 Nm pri 1400/min
Dimenzije 425 x 180 x 146 cm
Osovinski razmak 262 cm
Prtljažnik 470/1309 litara
Brzina 215 km/h
0-100 km/h 8,0 sekundi
Potrošnja 5,6 l/100 km
Ispuh CO2 129 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.2 VTi (82 KS), 1.6 THP (125 KS)
Dizelski 1.6 HDi (92 KS), 1.6 e-HDi (115 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....