SVJETSKA PREMIJERA

Povratak oktanskih strasti: Ovo je nova Škoda Fabia 130, najbrži gradski auto iz Češke u povijesti

Motor poznat iz drugih modela Grupe Volkswagen dobio je novi softver, 177 KS i DSG mjenjač prilagođen bržim reakcijama

Škoda Fabia 130

 Škoda
Motor poznat iz drugih modela Grupe Volkswagen dobio je novi softver, 177 KS i DSG mjenjač prilagođen bržim reakcijama

Škoda slavi svoj 130. rođendan, a kao poklon obožavateljima malih sportskih automobila predstavila je Fabiju 130, najbržu cestovnu izvedbu ovog modela u 26 godina dugoj povijesti. Na papiru zvuči obećavajuće: 1,5-litreni turbobenzinac sada razvija 177 KS, što je 27 KS više od dosadašnje Monte Carlo verzije.

image

Škoda Fabia 130

Škoda

Motor poznat iz drugih modela Grupe Volkswagen dobio je novi softver i DSG mjenjač prilagođen bržim reakcijama. Okretni moment ostao je isti, 250 Nm, ali ubrzanje do 100 km/h sada traje 7,4 sekunde, što je 0,6 sekundi brže nego prije.

image

Škoda Fabia 130

Škoda

Najveća brzina povećana je na 228 km/h, a međuubrzanja su nešto živahnija. Podvozje je spušteno za 15 mm, a upravljački sustav je postao izravniji, pa je vožnja dinamičnija i preciznija. Prosječna potrošnja prema tvorničkim podacima kreće se između 5,5 i 5,6 l/100 km.

image

Škoda Fabia 130

Škoda

Auto nudi mogućnost potpunog isključivanja kontrole proklizavanja ili prelaska u “ASR Sport” način rada, koji dopušta veći stupanj proklizavanja prije nego što se uključi ESP.

image

Škoda Fabia 130

Škoda

Vizualno, razlike su diskretne, ali efektne. Bez obzira birate li bijelu, crvenu, plavu ili crnu boju, krov, retrovizori i nosači krova uvijek su u sjajnoj crnoj. Novi crni spojleri, difuzor i crvene kočione čeljusti dodatno naglašavaju sportski karakter. Na blatobranima i poklopcu prtljažnika nalazi se decentna oznaka "130", dok su pragovi i detalji u kabini podsjetnik da je ovo posebna edicija.

image

Škoda Fabia 130

Škoda

Unutrašnjost je zadržala Monte Carlo stil. Sportska sjedala, kontrastni šavovi, metalne papučice i sportski volan stvaraju pravu "GTI" atmosferu.

image

Škoda Fabia 130

Škoda

Iako nije snažna kao Polo GTI (207 KS), nova Fabija je definitivno brzi i zabavni novi gradski auto s benzinskim motorom i dozom praktičnosti, nešto što u posljednje vrijeme rijetko viđamo. Već sama ta činjenica zaslužuje pohvalu.

image

Škoda Fabia 130

Škoda

Cijene za novi model Fabije još nisu objavljene, no računa se da bi mogla koštati oko 33.000 eura u Njemačkoj. Auto ej na nekim europskim tržištima već sada moguće naručiti, a isporuke kreću već u prosincu ove godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 14:50