SVJETSKA PREMIJERA

Predstavljen novi Citroen C5 Aircross: Osjetno veći i s novim pogonskim sklopovima

Citroën još nije službeno otkrio cijene za novu generaciju C5 Aircrossa, a prodaja bi trebala početi do kraja godine

Citroen C5 Aircross

 Citroën Media
Citroën još nije službeno otkrio cijene za novu generaciju C5 Aircrossa, a prodaja bi trebala početi do kraja godine

Kako ton obično biva posljednjih godina kod novih modela, nova generacija francuskog SUV-a Citroën C5 Aircrossa bit će još prostranija i tehnološki naprednija od svog prethodnika.

Dimenzije su porasle osjetno. C5 Aircross raste za 15 centimetara na 465 cm u duljinu, širok je 190 cm (+5 cm), dok je visina smanjena za dva centimetara na 166 cm. Međuosovinski razmak je također povećan za šest centimetara, pa sada iznosi 278 cm. To osjetno povećava prostor za putnike na stražnjim sjedalima.

image

Citroen C5 Aircross

Citroën Media

Dizajn je evolucija konceptnog modela prikazanog na prošlom Pariškom salonu automobila i usklađuje izgled C5 Aircrossa s novijim modelima marke, kao što su C3, C3 Aircross i redizajnirani C4. Prednji dio izgleda upečatljivo, kotači veličine do 20 inča, daju bokovima dodatni snažan izgled, a stražnji dio karakteriziraju "konzolna" svjetla koja, prema Citroënu, doprinose poboljšanju aerodinamike.

image

Citroen C5 Aircross

Citroën Media

Unutrašnjost auta ima futuristički izgled. Dvokraki upravljač i horizontalna armaturna ploča čine da prednji dio izgleda vrlo široko. Instrument ploču od 10,25 inča okružuju head-up zaslon u boji i 13,6-inčni okomito postavljen zaslon infotainment sustava. Zaslon završava glatkim prijelazom prema središnjoj konzoli, ispod koje se nalaze veliki pretinci za odlaganje. Od opreme Citroën ističe ChatGPT integraciju za glasovnog asistenta, i sjedala s masažom. Sama sjedala su udobno tapecirana.

image

Citroen C5 Aircross

Citroën Media

Straga ima puno prostora. Prostor za glavu povećan je za sedam centimetara u usporedbi s prethodnim modelom. Osim toga, svako sjedalo može se nagnuti između 20 i 30 stupnjeva kako bi se ponudila još veća varijabilnost udobnosti. No zato auto nema tri odvojena sjedala kao prethodnik, niti su ona klizna. Kapacitet prtljažnika kreće se od minimalnih 650 litara do oko 1700 litara sa stražnjim sjedalima preklopljenim u omjeru 40:20:40.

image

Citroen C5 Aircross

Citroën Media

Novi C5 Aircross temelji se na Stellantisovoj STLA Medium platformi, na kojoj su također nastali Opel Grandland i Peugeot 3008. Stoga nas ne iznenađuje da je ponuda pogona vrlo slična onima kod ova dva modela, počevši od benzinskog hibrida sa 145 KS i šesterostupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Tu je i plug-in hibrid, u kojem je 1,6-litreni benzinski motor kombiniran s elektromotorom, proizvodeći ukupno 195 KS. Baterija ima kapacitet od 21 kWh, što bi trebalo jamčiti električni doseg od gotovo 90 kilometara.

image

Citroen C5 Aircross

Citroën Media

Najveća novost u pogledu pogona su dvije električne verzije s 210 i 230 KS u kombinaciji s baterijom od 73 kWh, odnosno 97 kWh. Prva verzija obećava WLTP doseg od 520 kilometara, druga čak 680 kilometara. Snaga punjenja je do 11 kW za izmjeničnu struju i i do 160 kW za istosmjernu struju. Doseg od 160 kilometara trebao bi se moći napuniti za 10 minuta. Dizelski motor se više ne nudi u Citroënu C5 Aircross.

image

Citroen C5 Aircross

Citroën Media

Citroën još nije službeno otkrio cijene za novu generaciju C5 Aircrossa, a prodaja bi trebala početi do kraja godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2025 13:23