Automobilska industrija rijetko pamti ovako kontradiktornu godinu kakva je bila 2025. S jedne strane pritisak cjenovnog rata u Kini, regulatorna previranja u Europi i sve izraženije trgovinske napetosti sa SAD-om, a s druge, nikad veći broj novih modela. Prema analizi internetske stranice Motor1, upravo je 2025. godina prva u kojoj su električni automobili po broju novopredstavljenih modela nadmašili klasične automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Analiza Motor1 Numbers obuhvatila je ukupno 173 nova serijska modela predstavljena između siječnja i 22. prosinca 2025. godine. U obzir su uzeti osobni automobili i pick-up modeli s globalnih tržišta, od Europe i SAD-a do Kine, Japana i Indije, dok su laka gospodarska vozila i klasični redizajni namjerno izostavljeni. Rezultat je jasan - čak 96 od 173 noviteta, odnosno više od 55 posto, bili su potpuno električni automobili, bez hibridnih kompromisa ili produživača dosega.
To je važan signal jer pokazuje da elektrifikacija nije stala unatoč usporavanju pojedinih tržišta i sve glasnijim kritikama. Naprotiv, proizvođači su upravo u električnim modelima vidjeli ključnu polugu za budući rast i tehnološko pozicioniranje. Drugim riječima, električni pogon više nije eksperiment ni niša, nego dominantna razvojna struja.
Geografska raspodjela dodatno naglašava razlike u strategijama. Kina je i dalje apsolutni lider jer više od polovice svih novih električnih modela nosilo je kinesku značku, a gotovo dvije trećine svih kineskih noviteta bili su baterijski električni modeli. Europa je završila s udjelom od 46 posto električnih novopredstavljenih automobila, a Japan s vrlo sličnih 44 posto.
Dakle, 2025. godina ostat će zapamćena kao trenutak kada je industrija, barem na papiru, definitivno prešla psihološku granicu. Više električnih nego benzinskih noviteta ipak ne znači kraj motora s unutarnjim izgaranjem, ali jasno pokazuje u to proizvođači najviše ulažu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....