Novi Lexus ES, luksuzni model visoke srednje klase, uskoro službeno preuzima ulogu najprestižnije Lexusove limuzine na europskom tržištu. Naime ES je jako povećan i tehnološki i luksuzno uzdignut u odnosu na prethodnika, a model LS neće dobiti nasljednika, pa na njegovo mjesto uskače ovaj novitet.
Novi ES ostavlja snažan dojam. Kombinacija suvremenog, sportskog dizajna, vrhunske unutrašnjosti i bogatog tehnološkog paketa čini ga ozbiljnim konkurentom modelima poput Mercedesa E-klase i BMW-a serije 5, ali i većima S-klasi i 7-ici.
Na prvi pogled, ES osvaja svojim agresivnim i dinamičnim linijama. Coupeovski profil s niskim krovom i masivnim stražnjim krajem naglašava sportsku notu, dok elegantni detalji, poput tankih LED stražnjih svjetala koja se protežu cijelom širinom vozila, dodaju dozu sofisticiranosti. Novost je i dizajnerski odmak od prepoznatljive Lexusove "prednje maske". Naime, električna verzija ima minimalistički prednji dio s malom rešetkom, dok hibridna varijanta zadržava nešto veći otvor.
Dimenzijama novi ES nadmašuje prethodnika – dug je čak 514 cm, a širok 194 cm, čime ulazi u teritorij luksuznih limuzina najviše klase poput Audija A8 ILI S-klase. Masa varira između 1.785 i 2.285 kilograma, ovisno o pogonu.
Unutrašnjost ES-a odiše luksuzom i prostranošću. Putnici straga imaju gotovo 8 cm više prostora za noge, a dizajn kabine kombinira minimalistički pristup s visokom razinom udobnosti, vrhunskim materijalima i iznimnom kvalitetom izrade. Među luksuznim detaljima ističu se sjedala s električno pomičnim osloncima za noge te mogućnost preklapanja suvozačevog sjedala za dodatni komfor straga.
Novi Lexus ES opremljen je 14-inčnim dodirnim zaslonom, najvećim ikad ugrađenim u neki Lexus, kojim se upravlja najnovijom generacijom infotainment sustava. Ispred vozača smješten je digitalni zaslon od 12,3 inča, a tu su i taktilne tipke ispod središnjeg zaslona koje se aktiviraju paljenjem vozila i daju korisniku osjetilni odgovor na dodir. Luksuz upotpunjuje Mark Levinson audio sustav sa 17 zvučnika.
Za sada je za zapadnoeuropsko tržište najavljena hibridna verzija ES 300h, s 2,5-litrenim benzinskim motorom i šestom generacijom Lexusove hibridne tehnologije. Sustav razvija 201 KS i dolazi s prednjim ili pogonom na sve kotače. Ubrzanje do 100 km/h traje 8,2 sekunde (prednji pogon) ili 8,0 sekundi (AWD). Iako kapacitet baterije i potrošnja goriva nisu otkriveni, očekuje se veća učinkovitost.
Električna ponuda uključuje dvije varijante: ES 350e s jednim elektromotorom (224 KS) i baterijom od 77 kWh te ES 500e AWD s dva elektromotora i ukupno 343 KS. Doseg slabije verzije iznosi do 530 km (WLTP), uz punjenje od 10 do 80% u približno 30 minuta. Najsnažniji ES stiže do 100 km/h za samo 5,7 sekundi.
Lexus je unaprijedio karoserijsku krutost, poboljšao zvučnu izolaciju i unaprijedio sustav ovjesa, čime ES nudi još tišu i udobniju vožnju nego prije. Sustav pogona na sve kotače također je dorađen kako bi ponudio bolje prianjanje i upravljivost u svim uvjetima.
Novi Lexus ES na europsko tržište stiže u proljeće 2026. godine. Do tada, očekujemo još tehničkih detalja i, ono što mnoge zanima, službene cijene. Jedno je sigurno: Lexus ES najavljuje ozbiljne namjere ovog proizvođača oko velikih luksuznih limuzina i nudi novu razinu elegancije, tehnologije i vozačkog iskustva u svojoj klasi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....