Stellantis, četvrti najveći svjetski proizvođač automobila, imenovao je Antonija Filosu za novog glavnog izvršnog direktora, nasljednika Carlosa Tavaresa koji je podnio ostavku još u prosincu 2024. godine. Filosa će službeno preuzeti dužnost 23. lipnja 2025., nakon što je već mjesecima neformalno vodio operacije u Sjevernoj i Južnoj Americi.
Rođen 1973. godine u Napulju, Italija, Filosa je svoju karijeru započeo u Fiatu 1999. godine. Tijekom više od dva desetljeća, obnašao je različite rukovodeće funkcije unutar Fiata, FCA i Stellantisa, uključujući i poziciju izvršnog direktora marke Jeep. Njegovo iskustvo obuhvaća uspješno vođenje operacija u Južnoj Americi, gdje je značajno povećao tržišni udio brendova poput FIAT-a, Peugeota, Citroëna, Rama i Jeepa. Također je bio ključan u uspostavi tvornice u Pernambuco, Brazil, koja je postala jedno od najvećih automobilskih središta u regiji.
Filosa preuzima vodstvo u izazovnom razdoblju za Stellantis. Nakon pada neto dobiti od 70 posto u 2024. godini i smanjenja tržišnog udjela u Sjevernoj Americi s 12,5 na 8 posto, kompanija se suočava s potrebom za strateškim zaokretom. Filosa je već istaknuo da će glavni prioritet biti jačanje prisutnosti na američkom tržištu, posebno kroz revitalizaciju ključnih brendova poput Jeepa i Rama.
Jedan od glavnih izazova bit će i prilagodba na nove carine koje je uveo SAD, s obzirom na to da više od 40 posto Stellantisovih vozila na američkom tržištu dolazi iz uvoza. Filosa planira povećati domaću proizvodnju kako bi se smanjio utjecaj tih nameta.
Jedan od ključnih zadataka bit će i obnova narušenih odnosa s dilerima, dobavljačima i sindikatima, koji su bili nezadovoljni politikom visokih cijena i smanjenih poticaja tijekom Tavaresova mandata. Filosa je već započeo dijalog s partnerima kako bi obnovio povjerenje i poboljšao prodajne rezultate.
U kontekstu globalne tranzicije prema električnim vozilima, Stellantis je postavio ambiciozne ciljeve: do 2030. godine planira da 100 posto prodaje osobnih automobila u Europi i 50 posto u SAD-u bude električno. Međutim, slabija potražnja za električnim vozilima i regulatorna neizvjesnost predstavljaju dodatne izazove. Filosa će morati balansirati između ulaganja u elektrifikaciju i održavanja profitabilnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....