Kina se suočava s teškim trgovinskim ratom u SAD-u zbog carina koje je nametnula administracija Donalda Trumpa. Usto, proizvođači azijskog diva nisu pošteđeni ni u Europskoj uniji zbog ograničenja uvoza električnih automobila i njihovih komponenti. Bruxelles je tako pokušao obuzdati kineske proizvođače koji počinju zadirati u teritorij tradicionalnih domaćih marki.
EU je kritizirala činjenicu da proizvođači primaju milijune subvencija od kineske vlade, što im daje prednost u cijenama na Starom kontinentu, a carine i sva uvozna ograničenja koja je Bruxelles nametnuo od listopada prošle godine nisu uspjela obuzdati kineske marke koje nastavljaju rasti s prodajom u Europskoj uniji.
U punom su zamahu jer su se oslonili na iznimno jednostavnu strategiju za zaobilaženje europskih ograničenja uvoza. Sve više proizvođača otvara proizvodne pogone u EU, kao što je slučaj s BYD-om, dok drugi sve karte stavljaju na hibridne automobile. Hibridni modeli, naime, manje podliježu carinama Unije. Nadalje, ova vozila postaju sve popularnija opcija među vozačima koji oklijevaju napraviti konačni skok na 100 posto električna vozila.
Kina je tako ostvarila rekordni izvoz hibridnih vozila u Europsku uniju. Izvješće je otkrilo da je BYD u prvoj polovici ove godine u EU isporučio 20 tisuća plug-in hibrida, što je tri puta više od broja PHEV-ova koje je uvezao u cijeloj prethodnoj godini. Drugi brendovi poput MG-a slijedili su vrlo sličnu strategiju, uvozeći više hibrida između siječnja i lipnja nego u cijeloj 2023. Lynk & Co također uvozi više PHEV-ova nego ikad prije u zemlje EU-a. SAIC grupa, koja stoji iza MG-a, pati od najviših carina EU-a, od 45,3 posto za električne automobile uvezene iz Kine.
Tako su prodali 60 posto manje potpuno električnih modela diljem EU-a tijekom prve polovice godine, ali su se registracije hibrida poput MG HS i MG ZS povećale. "Bilo je samo pitanje vremena kada će kineski proizvođači promijeniti strategiju nakon uvođenja posebnih carina kako bi povećali svoju profitabilnost u Europi“, rekla je za poslovne njemačke novine Handelsblatt Beatrix Keim, direktorica Njemačkog istraživačkog centra za automobilsku industriju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....