Tijekom srpnja 2025., tržište novih automobila u EU, EFTA-i i Ujedinjenom Kraljevstvu pokazalo je zanimljive trendove, s jasnim pobjednicima i gubitnicima među proizvođačima. Ukupni podaci za prvih sedam mjeseci godine otkrivaju da, unatoč izazovima poput energetske tranzicije i sve strožih regulativa, europsko tržište bilježi stabilan rast i sve veću orijentaciju prema elektrifikaciji.
Najveći europski proizvođač, Volkswagen Grupa, i dalje drži vodeću poziciju s ukupno 2.118.454 registrirana vozila u razdoblju od siječnja do srpnja 2025., što je rast od 3,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Srpanj je bio posebno snažan mjesec za ovu grupaciju s rastom od 11,6 posto. Među markama u grupi, posebno se istaknula Škoda s rastom od čak 30,5 posto u srpnju i 11,5 posto kumulativno, kao i Cupra, koja bilježi +45,2 posto u srpnju i +36,8 posto tijekom godine. Volkswagen kao samostalna marka, ukupno je zabilježio porast od 5,7 posto u ovoj godini.
Drugi najveći proizvođač, Stellantis, zadržao je svoju poziciju s 1.192.746 vozila u prvih sedam mjeseci, ali s nastavkom pada prodaje (8,1 posto), što bi ih trebalo zabrinuti. Unutar grupe, ovdje godine rasla je samo prodaja Peugeota (+4,3 posto), Jeepa (+1,7 posto) i Alfa Romea (+34 posto).
S druge strane, Renault Grupa je rasla 5,8 posto zahvaljujući snažnoj prodaji Marke Renault (+7,8 posto) i eksplozivnom skoku marke Alpine, koja bilježi rast od preko 100 posto na više od 5000 prodanih vozila.
Najveći relativni skok u srpnju pripao je kineskom BYD-u, čije su registracije u Europi porasle za nevjerojatnih +225,3 posto, a kumulativno za 290,6 posto, s 21.612 vozila u 2024. na 84.416 u 2025. godine. Ovo je jasan pokazatelj kako kineski proizvođači agresivno ulaze na europsko tržište. SAIC Motor (MG) također bilježi dvocifren rast, s +17,2 posto tijekom godine. Ovakav uzlet svjedoči o promjeni paradigme u europskoj automobilskoj industriji, gdje kineske marke sve više ugrožavaju pozicije etabliranih proizvođača.
S druge strane, Tesla se suočava s ozbiljnim padom. U srpnju je isporučila samo 8.837 vozila (pad od 40,2 posto u odnosu na 2024.), a kumulativni pad iznosi čak 33,6 posto. S tržišnim udjelom koji je pao s 2,3 na 1,5 posto, Tesla sve teže konkurira u Europi, unatoč lansiranju redizajnirane izvedbe Modela Y.
Pad u ovoj godini bilježe i Volvo (-13,2 posto), Mazda (-12,5 posto), Jaguar Land Rover (-13,9 posto), te Honda (-8,6 posto). Mitsubishi, iako već skromnog volumena, također je u minusu od 23,6 posto. Ovi rezultati ukazuju na slabiju konkurentnost i, u nekim slučajevima, nedostatak atraktivnih noviteta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....