IDEJA NOVOG ŠEFA

Renault traži nove saveznike: Je li na pomolu nova supergrupacija?

Renault, tvrdi Provost, ima dovoljno stručnosti i fleksibilnosti da ponovno bude atraktivan saveznik drugim markama

Renault, ilustracija

 Lou Benoist/AFP
Renault, tvrdi Provost, ima dovoljno stručnosti i fleksibilnosti da ponovno bude atraktivan saveznik drugim markama

Samo nekoliko tjedana nakon iznenadnog odlaska Luce de Mea u luksuznu modnu industriju, Renault je dobio novog čelnika, čovjeka koji odlično poznaje kompaniju iznutra. François Provost, odan marki više od dva desetljeća, preuzeo je vodstvo s jasnom vizijom: Renault mora ponovno postati središnje čvorište automobilskih partnerstava. I to ne samo unutar postojeće alijanse.

image

François Provost

NICOLAS ASFOURI/AF

Provost je svoju prvu veliku poruku poslao na svojem predstavljanju, pred međunarodnim novinarima. Poruka je bila jasna, vrijeme je za novu rundu suradnji s drugim proizvođačima. Dok su proteklih godina izostala nova partnerstva nakon neuspjelog spajanja s Fiat Chryslerom (FCA) 2019., sada se ponovno otvara prostor za strateško povezivanje. Renault, tvrdi Provost, ima dovoljno stručnosti i fleksibilnosti da ponovno bude atraktivan saveznik, bilo na polju elektrifikacije, softverskih rješenja ili zajedničkih platformi.

Naravno, aktualna Alijansa s Nissanom i Mitsubishijem postavlja i ograničenja. Nissan, nekadašnji stup partnerstva, već neko vrijeme bilježi gubitke koji su se prelili i na Renault. No Provost ne najavljuje razlaz, naprotiv. Vjeruje da se iz postojećih odnosa još mnogo toga može izvući, a stabilizacija saveza ostaje ključna komponenta dugoročnog plana.

image

Luca De Meo

Alain JOCARD/AFP

Naslijediti Lucu de Mea nije jednostavan zadatak. Karizmatični menadžer uveo je Renault u eru emocionalno nabijenih retro modela i hrabrih komunikacijskih kampanja. Ipak, iako ne želi izravno uspoređivati vlastiti stil s onim svog prethodnika, Provost također potvrđuje - retro-renesansa se nastavlja. Renault 5 i 4 uskoro će dobiti društvo, a novi Twingo, razvijen u rekordnom roku, već je spreman za proizvodnu fazu.

image

Renault 5

Željko Puhovski/CROPIX

Svoj mandat Provost vidi kao nastavak, ali i nadogradnju De Meove ere. Prioritet ostaju proizvodi, konkretno - uspješni automobili. No u pozadini toga, kaže, nužno je dodatno transformirati način na koji Renault funkcionira. Brzina, fleksibilnost i sposobnost prilagodbe, upravo ono što kineski proizvođači demonstriraju, morat će postati i Renaultova svakodnevica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 00:19