S generacije na generaciju prenose se savjeti i trikovi o pametnom korištenju automobila. Vjerojatno ne postoji vozač u Hrvatskoj koji nije dao ili primio savjet da automobil nakon paljenja treba ostaviti da radi i tako dođe na radnu temperaturu.
No, da li je čekanje da se motor zagrije zaista potrebno?
Ako imate novi auto - odgovor je ne.
Moderni automobili drastično se razlikuju od starijih. Napredna rješenja za gorivo i ubrzani razvoj motornih ulja - ostavljanje automobila u praznom hodu nekoliko minuta čini zastarjelim.
‘Ulje je postalo tehnološki naprednije i sada je mnogo učinkovitije‘, kaže James Boer, koji je pet godina bio mehaničar u Bentleyju i Rolls-Royceu.
‘Ne kvari se na vrućim i niskim temperaturama, a motorom cirkulira mnogo učinkovitije. Kada je u pitanju moderno točenje goriva, postoji mnogo više senzora na motoru koji računalu daju informaciju o optimalnoj smjesi goriva i zraka.
Računalo u automobilu radi hrpu izračuna uz pomoć svih senzora kako bi pronašlo najbolji omjer zraka i goriva pri hladnom startu. Zbog toga će vaš automobil raditi na većem broju okretaja kada je hladan jer računalo pokušava brže zagrijati motor‘, navodi Boer.
S modernim uljem i uljnim pumpama u vašem motoru, ne treba vam više od nekoliko sekundi da počnete voziti, piše Drive.
‘Ne trebate čekati da automobil radi u praznom hodu, ali također, nemojte odmah forsirati paapučicu gasa dok je auto još hladan. Ulju treba vremena da procirkulira motorom, a računalo treba izračunati optimalan omjer zraka i goriva.
Jedini slučaj kada je poželjno zagrijati auto je kada stoji tjedan ili više dana‘, zaključuje Boer.
Koliko goriva trošite u leru?
Recimo da u prosjeku svaki put kada ujutro krenete na posao, a zatim kada idete kući, pustite auto da se ponovo zagrije pet minuta.
To je 10 minuta praznog hoda dnevno, pet dana u tjednu, 52 tjedna u godini. To je 2600 minuta godišnje ili 43,3 sata.
Ako imate 2,0-litreni benzinski motor, godišnje gubite 52 litre.
Zaključak?
Kada upalite auto, mirno ga vozite i nećete morati brinuti o gubitku goriva i vremena.
Auto će se ionako puno brže zagrijati pod radnim opterećenjem.