U najnovijem videu iz Rimac Kampusa, Mate Rimac prvi put je javno prošetao među svih 60 prototipova robotaksija Verne, spremnih za iduću fazu testiranja.
"Do 12. mjeseca trebali smo pokazati 60 prototipova Robotaksija. I evo ih. Svi su tu i par više. I tu su prototipove u raznim fazama i za razne namjene. Jer bez obzira da li se razvija robotaksi ili običan auto, njih treba jako puno testirati i puno prototipova za taj proces", započeo je Rimac u videu i nastavio.
"Za testiranje sigurnosti, crash testove, zračne tunele, komfor, vibracije, dugovječnost, potrošnja itd. Iako smatramo da je Robotaxi ili autonomna vožnja sigurnija od ljudskog vozača i postaje sve sigurnija i sigurnija i bolja i bolja s vremenom, naravno nemoguće je isključiti nesreće. Tako da je potrebno te auto testirati i na crash testove"
Riječ je o najvećem i najopsežnijem razvojnom koraku u projektu koji bi autonomnu mobilnost trebao lansirati iz Zagreba u europsku i globalnu ligu.
Neki od Vernovih prototipova već su prošli dijelove crash test procedura. Rimac kaže da je cilj apsolutna sigurnost putnika, čak i u onim rijetkim situacijama u kojima bi do nesreće došlo. "Želimo biti potpuno sigurni i opušteni u korištenju ovih vozila", poručuje.
No osim parade prototipova, Rimac se dotaknuo i teme financiranja, područja oko kojeg se posljednjih mjeseci stvorilo najviše medijskih špekulacija. "Često možemo pročitati da smo dobili 300, 500, čak 900 milijuna eura. To jednostavno nije točno", kaže. Rimac iznosi konkretne brojke: 89,7 milijuna eura potpora stiglo je iz Europske unije, dok su privatni investitori u projekt robotaksija uložili 104 milijuna. U Rimac Grupu ukupno je ušlo više od milijardu eura privatnog kapitala, što znači da je udio javnih sredstava manji od deset posto.
Za puna komercijalna lansiranja u Europi i šire trebat će "još stotine milijuna eura", ali Rimac tvrdi da će i ta sredstva doći isključivo iz privatnog sektora, kao i u svim dosadašnjim projektima, od Nevere do Bugattijevog razvoja u Kerestincu.
Posebno ističe i širi značaj projekta: u posljednjih deset godina Rimac Grupa otvorila je više od dvije tisuće radnih mjesta i uspostavila industrijsku granu koja u Hrvatskoj nikada prije nije postojala. "Ako smo prije petnaest godina mogli iz Hrvatske stvoriti najsnažniji električni automobil na svijetu, zašto ne bismo mogli i robotaksi koji će se voziti europskim ulicama?"
Zagreb ostaje prvi grad u kojem će Verne započeti s radom, no ambicija ide znatno dalje. Cilj je pozicionirati Hrvatsku kao jednog od aktivnih sudionika u razvoju autonomne mobilnosti, ne tek promatrača.
"Robotaksi će se dogoditi sa nama ili bez nas. Ali mi želimo biti dio toga - i to važan dio", zaključuje Rimac.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....