Usred ratnih zbivanja i međunarodnih sankcija, ruski proizvođač AVTOVAZ odlučio je pokazati zube predstavljanjem potpuno novog SUV modela koji najavljuje novu eru za marku Lada. Zove se Azimut, a dolazi nakon gotovo tri desetljeća bez ijednog pravog SUV noviteta u ponudi Lade. Serijska proizvodnja počinje 2026., a cijene će, po svemu sudeći, nadmašiti sve dosadašnje modele Lade.
Azimut ju naizgled moderan, SUV s peterim vratima koji ne ostavlja nimalo loš vizualni dojam. Iza dizajna ne stoji niti jedan međunarodni partner. Vozilo je razvijeno isključivo unutar Rusije, što ne čudi s obzirom na sankcije koje su prekinule većinu tehnoloških suradnji sa Zapadom.
Azimut se temelji na platformi modela Vesta, koja je doživjela značajnu nadogradnju. Među ključnim promjenama nalaze se nova stražnja osovina, potpuno nova karoserija i gotovo tisuću novih ili revidiranih komponenti. Značajan je i razmak od podloge od 208 mm, koji ovaj SUV čini ozbiljno pripremljenim za lošije ruske ceste.
Izvana, Azimut djeluje uvjerljivo: kratki prevjesi, izražene linije blatobrana, LED dnevna svjetla, 18-inčni naplatci i crna plastika koja obavija karoseriju - sve ovo podsjeća na europske SUV trendove. Tu su i dvobojna karoserija, krovni nosači i "peraja" antena, a straga se nalazi LED traka koja spaja stražnja svjetla, te ukrasni umetnuti difuzor u odbojniku.
Unutrašnjost djeluje funkcionalno, ali prilično jednostavno. Dizajn je pomalo suzdržan, ali ipak donosi niz suvremenih funkcija: digitalnu instrumentnu ploču, infotainment s 10-inčnim zaslonom, integriranu navigaciju i virtualni asistent razvijen u suradnji s domaćim tech kompanijama Sber i Navio.
Kupci s seriji mogu računati na šest zvučnika, kameru za vožnju unatrag i handsfree ključ ulazak u kabinu, dok doplata donosi luksuznije opcije poput bežičnog punjenja, panoramskog krova, dvozonske klime, grijanja vjetrobrana, električno pokretanih vrata prtljažnika i sustava kamera s pogledom od 360 stupnjeva.
Azimut na tržište izlazi s konvencionalnim benzinskim motorima bez ikakve elektrifikacije. U ponudi će biti 1,6-litreni motor sa 120 KS i 1,8-litreni sa 132 KS. Kupcima će biti ponuđen izbor između šesterostupanjskog ručnog mjenjača i automatskog CVT-a. Kasnije će stići i snažnija verzija: 1,5-litreni turbo s 150 KS i klasičnim automatskim mjenjačem.
Iako Azimut izgleda spremno za off-road avanture, prvi modeli će gotovo sigurno biti isključivo s pogonom na prednje kotače. No, Lada već naglašava "all-terrain koncepciju" i mogućnost vožnje po lošijim terenima, čime možda priprema teren za buduću izvedbu s pogonom na sve kotače.
Lokalni izvori procjenjuju da će se cijene Azimuta kretati između 2,5 i 3 milijuna rubalja, što iznosi oko 27.700 do 33.300 eura). To znači da će ovaj model biti najskuplja Lada dosad.
Za usporedbu, stara Niva Legend stoji tek 1.059.000 rubalja (oko 11.700 eura), a modernija, no još uvijek zastarjela, Niva Travel kreće od 1.314.000 rubalja (oko 14.600 eura).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....