Suočen s istraživanjem koje otkriva da većina sudionika u prometu ne poštuje prometne znakove, kandidat za gradonačelnika Mentona Louis Sarkozy, smatra da trenutačni sustav više ne funkcionira. Prema njegovom mišljenju, aktualna prometna sigurnosna rješenja paradoksalno doprinose nesigurnosti. Konkretno, on se zalaže za ukidanje semafora, bijelih linija, ali i prometnih znakova.
Na radiju RMC, Sarkozy je pozvao na potpunu transformaciju prometne infrastrukture, inspiriranu nizozemskim konceptom ‘golih cesta‘. Ovaj pristup uključuje uklanjanje prometnih znakova i davanje veće odgovornosti sudionicima u prometu. Sarkozy je naveo nekoliko europskih eksperimenata gdje se broj nesreća značajno smanjio nakon uklanjanja semafora i znakova. U Nizozemskoj je, navodno, grad Drachten zabilježio smanjenje nesreća za 40%. U Londonu, Kensington High Street bilježi pad od 44% u tri godine nakon smanjenja broja prometnih znakova.
Za Louisa Sarkozyja, ovi rezultati pokazuju da se ponašanje sudionika u prometu poboljšava kada svi moraju sami ‘međusobno pregovarati‘ o prednosti prolaza. Ipak, priznaje da ovaj pristup možda nije prikladan za starije ili slabovidne osobe te ističe potrebu testiranja takvih sustava u Francuskoj.
Pozvan da komentira ove šokantne prijedloge, Pierre Chasseray, glavni delegat udruge s 40 milijuna vozača u Francuskoj, smatra da to nije dobra ideja, ali da tema nije potpuno promašena: "Ovaj primjer se temelji na stvarnosti, odnosno na principu golih cesta kada se uklanjaju svi prometni znakovi na određenim cestama. Ovaj fenomen uveden je i testiran u različitim zemljama i doista može doći do smanjenja broja nesreća. Ali kada podvučemo crtu, sigurno je da će uklanjanje signalizacije biti jamstvo povećanja broja nesreća." rekao je Chasseray.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....