Velike promjene spremaju se u Münchenu. Dok BMW započinje novo poglavlje pod imenom Neue Klasse, elektrificiranu eru koja će donijeti čak četrdesetak novih ili redizajniranih modela do 2027., tri poznata imena odlaze u povijest. Coupe-SUV X4, luksuzna serija 8 i roadster Z4 bit će ugašeni bez nasljednika, što označava kraj nekoliko važnih poglavlja u povijesti marke. I dok ta vijest rastužuje ljubitelje klasičnih BMW-a, istovremeno stižu informacije da će se M4 zadržati u proizvodnji dulje nego što se očekivalo, možda čak do kraja desetljeća.
Prvi na udaru je BMW X4, model koji je od 2018. služio kao "sportski brat" popularnog X3. Unatoč atraktivnoj coupe silueti, prodaja nikad nije dosegnula očekivanja. Novi X3, predstavljen ove godine, više neće imati coupe izvedbu, čime je sudbina X4 zapečaćena. U Njemačkoj se još uvijek može konfigurirati, ali benzinske verzije više se ne proizvode, a dizeli će iz ponude nestati do studenoga 2025. godine. Njegovu će ulogu dijelom preuzeti novi X2, dok se u pozadini šuška o električnom iX4, koji bi trebao stići na Neue Klasse platformi.
Još veći gubitak za brend predstavlja odlazak serije 8, luksuznog grand tourera koji je 2018. trebao biti svojevrsni povratak u elitni GT segment. Ni coupe ni kabriolet nisu postali prodajni hitovi, a i najpopularniji Gran Coupe nije opravdao troškove razvoja. Ove je godine predstavljen oproštajni M850i Edition M Heritage, limitiran na 500 primjeraka, što će vjerojatno biti posljednja izvedba prije nego što model zauvijek nestane. Time će BMW izgubiti i simbol elegancije koji je naslijedio legendarnu seriju 6.
Treći odlazak tiče se Z4, posljednjeg pravog roadstera marke. Proizvodnja u austrijskoj tvornici Magna Steyr završava u proljeće 2026., a nasljednik se ne planira. Partnerstvo s Toyotom, iz kojeg je proizašla i Supra, bliži se kraju, a tržište modela s otvorenim krovom već je gotovo nestalo. BMW se tako pridružuje Audiju, koji je ugasio TT Roadster, i Mercedesu, koji je zatvorio poglavlje SLK/SLC.
Razlozi za ove rezove su jednostavni - radi se o prodajnim brojkama. U Njemačkoj je u prvih osam mjeseci 2025. prodano tek 1916 primjeraka X4, 659 primjeraka serije 8 i 2613 primjeraka Z4. Zajedno čine neznatan postotak BMW-ove ukupne prodaje. U vremenu kad svaki gram CO2 i svaki euro dobiti odlučuju o budućnosti modela, automobili koji se loše prodaju više nemaju šanse.
No, dok se jedni gase, drugi će, unatoč ekološkim trendovima, živjeti dulje nego što se očekivalo. Najnovije informacije s foruma Bimmer Post otkrivaju da će BMW M4, zajedno s drugim modelima serije 4, ostati u proizvodnji sve do lipnja 2029. godine i to bez većih promjena u koncepciji i dizajnu. Zadržat će redni šestak i stražnji pogon, uz mogućnost dodatnog blagog redizajna 2027. godine.
Ta odluka nije slučajna. Coupe i kabriolet serije 4 još uvijek imaju vjernu bazu kupaca, a M4 se prodaje bolje od očekivanja, osobito u SAD-u, gdje je serija 4 najprodavaniji BMW-ov auto ako se izuzmu SUV-ovi, čak ispred serije 3. Zadržavanjem M4-a BMW dobiva vrijeme. Može amortizirati troškove razvoja Neue Klasse platforme, a istovremeno zadržati tradicionalnu ponudu za entuzijaste koji još nisu spremni na tišinu električnog pogona.
M4 bi tako mogao postati posljednja utvrda čiste BMW-ove vozačke filozofije: snažnog benzinskog motora, ručnog mjenjača i stražnjeg pogona.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....