Ovih dana svjedočili smo ranijem dolasku ljeta i ljetnih temperatura, malogdje u Hrvatskoj izmjereno je ispod 30 stupnjeva Celzija. A dugoročne prognoze ukazuju kako će se slično vrijeme nastaviti. Ovdje nećemo pričati o pregrijavanju motora, već o jednom potpuno drugom neočekivanom problemu kod benzinskih agregata, potencijalno čak i opasnom. Radi se o problemu pri uklanjanju čepa spremnika prilikom točenja goriva.
Mehaničari izdaju upozorenje: sunce snažno sja i grije sve pred sobom, pa tako i automobile. Već smo vidjeli kvarove automobila zbog prekomjerne vrućine. Pogotovo kod automobila s benzinskim motorima, jer se nevjerojatno zagrijavaju. Što se zapravo događa?
Kada otvorite čep za gorivo, osjetite i čujete snažan nalet tlaka, kao da je unutra komprimirani zrak. U nekim slučajevima, benzin čak počinje curiti, upozorava mehaničar, istovremeno jasno dajući do znanja da se situacija ne smije shvatiti olako.
Benzin, toplina i tlak su ti koji dovode do ove delikatne kombinacije. Problem je što je benzin puno hlapljiviji od dizela. Na visokim temperaturama, dio goriva isparava unutar spremnika, stvarajući plinove koji nekako moraju izaći. Automobili imaju sigurnosne ventile za usmjeravanje tih para, ali ako nešto zakaže u ovom sustavu, tlak se povećava.
Tu na scenu stupa ključna, ali relativno nepoznata komponenta: ventil spremnika. Njegova je funkcija prikupljanje tih plinova i njihovo preusmjeravanje u motor gdje će se sagorjeti tijekom izgaranja.
To smanjuje unutarnji tlak u spremniku i, zauzvrat, iskorištava pare za poboljšanje učinkovitosti. Taj ventil je poput automatskih vrata koja se otvaraju kada ubrzavate, omogućujući motoru da sagorijeva benzinske pare umjesto da ih ispušta u atmosferu. Sustav, osim što poboljšava performanse, sprječava da ti plinovi dospiju van, što bi bilo štetno i za okoliš i za sigurnost. Upozorenje je jasno.
Ako osjetite snažan porast tlaka ili vidite kako gorivo moglo iscuriti prilikom točenja goriva, vjerojatno je da sustav ne radi kako bi trebao. Mogao bi biti problem s ventilom spremnika ili blokadom u vodovima. Ali u svakom slučaju, dobra je ideja da ga što prije provjerite. Iako nije vidljiv kvar, može biti opasan, ističe mehaničar iz Seville.
Ove vrste kvarova obično ne uključuju svjetla upozorenja, pa ih mnogi vozači kasno otkriju ili ih jednostavno ignoriraju. Međutim, s porastom temperatura rizici se povećavaju. Ako ste primijetili nešto od navedenog, svoje vozilo odmah odvedite serviseru. Provjera sustava isparavanja goriva može vas poštedjeti daljnjih kvarova. Uostalom, govorimo o lako rješivom problemu koji može postati ozbiljan ako se ne liječi. Bolje ga je spriječiti sada nego kasnije žaliti, s pokvarenim automobilom na cesti... ili strahom na benzinskoj postaji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....