HRVATI BEZ BRIGE

Stradalo čak pola milijuna automobila, Toyota doživjela najveća razaranja!

Od popularnijih automobila u nas posljedice bi mogli osjetiti samo vlasnici onih vozila koja se proizvode isključivo u Japanu, poput Nissana X-Traila, Nissana Murana, Nissana Z, Honde Hybrid, Toyote Prius, gotovo svih Mazdi
 Pripremio: Neven Cesar
Od popularnijih automobila u nas posljedice bi mogli osjetiti samo vlasnici onih vozila koja se proizvode isključivo u Japanu, poput Nissana X-Traila, Nissana Murana, Nissana Z, Honde Hybrid, Toyote Prius, gotovo svih Mazdi

Crni petak uzeo je danak i japanskoj automobilskoj industriji. Samo u luci Hitachi, prefekturi Ibaraki, tsunami je progutao 2300 Nissana i Infinitija, koji su već bili spremni za ukrcaj na megabrod koji ih je trebao prevesti na drugu stranu Pacifika. Luksuzni noviteti, poput Infinitija M, EX i FX, supersportskog Nissana 370Z... umjesto u rukama probirljivih američkih kupaca, završili su na golemom otpadu najveće kataklizme u povijesti čovječanstva.

Dizanje iz pepela

Nakon povlačenja vode auti spremni za izvoz porazbacani su na sve strane, prevrnuti, zahvaćeni buktinjama, poput igračaka s kojima su se igrala nemarna djeca. Nisu stradali samo Nissanovi auti. Obližnja tvornica Nissana i Infinitija u prefekturi Tochigi obustavila je proizvodnju. No, već u ponedjeljak počele su stizati povoljnije vijesti, i to ne samo iz Nissana već i iz Toyote, Honde i Subarua. Sve su to kompanije koje imaju proizvodne pogone duž 300 km najteže pogođenog dijela obale. Japanske korporacije tvrde kako nitko u njihovim tvornicama nije stradao i da su oštećenja tek nakratko zaustavila proizvodnju.

- Mi i dalje možemo proizvoditi nove aute!

Tu istu rečenicu odašilju sve navedene tvornice.

Japanci su disciplinirana i smirena nacija. Toga su svjesni i u Toyoti. Najveći svjetski proizvođač auta, koji samo u Japanu godišnje proizvede 2,34 milijuna novih vozila, izvijestio je kako im je u samo tri dana nepovratno stradalo 40.000 vozila. Toyota je doživjela najveća razaranja jer najviše je njezinih pogona u prvoj zoni potresa. Gotovo 45 posto njihove japanske proizvodnje je upitno. Gruba je procjena da je u potresu i tsunamiju stradalo čak pola milijuna automobila!

Toyoti, najvećem svjetskom proizvođaču s godišnjom produkcijom od 7,400.451 auta , proizvodnja u Japanu iznosi tek nešto više od 30 posto. Ni drugi japanski brendovi nemaju bitno drukčiju strukturu proizvodnje, ako izuzmemo Mazde. Sigurno je da će izvozno orijentirana industrija sa svojim tvornicama širom svijeta pomoći i matici.

Kraj ekspanzije

Izvjesno je da će razorna nepogoda nakratko zaustaviti japansku automobilističku ekspanziju. Toyota je prošle godine proizvela najviše automobila na svijetu, a ova će je tragedija potisnuti na treće ili čak četvrto mjesto. Volkswagen će sada moći mnogo lakše nadoknaditi razliku od 400.000 automobila, a za vratom Toyoti sad pušu i Hyundai/Kia te GM.

Hrvati, bez brige, stižu vaši auti!



Od popularnijih automobila u nas posljedice bi mogli osjetiti samo vlasnici onih vozila koja se proizvode isključivo u Japanu, poput Nissana X-Traila, Nissana Murana, Nissana Z, Honde Hybrid, Toyote Prius, gotovo svih Mazdi. Iako na američkom i zapadnoeuropskom tržištu vlada veliki strah zbog isporuke već naručenih auta, a još više zbog moguće neisporuke rezervnih dijelova, najvjerojatnije neće biti većih posljedica za ljubitelje vrlo cijenjenih japanskih automobila.

Goran Vinovrški, direktor za japansku kompaniju Nissan u Renault Nissanu Hrvatskoj, otvoreno govori kako razloga za paniku među 50 kupaca koji čekaju nove Nissane iz Japana nema.

- Sve do utorka vrijedila je suspenzija svih isporuka, no sad je obustavljena i sva vozila stići će na vrijeme - tvrdi Vinovrški.

Dodaje i da je udio hrvatskih Nissana proizvedenih u Japanu iznimno malen te da ne postoji ni najmanja opasnost od nedostatka rezervnih dijelova. Sličnu poruku odaslala je i Ivana Mudrovčić, glasnogovornica Mazde u Hrvatskoj: - Sve su naše tvornice na jugozapadu Japana i ondje je sve bitno drukčije nego sjevernije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2025 06:44