
Nakon kratkog, ali očito promašenog eksperimenta s potpunom elektrifikacijom modela 500, Fiat se vraća osnovama. Kultni model 500, koji je prošle godine napustio europsko tržište zbog novih propisa o kibernetičkoj sigurnosti, sada se vratio s benzinskim motorom i u novom-starom ruhu. Naime, nova verzija, nazvana Fiat 500 Hybrid, koristi gotovo identičan dizajn aktualnog električnog 500e, a u prodaju kreće krajem ove godine.
Prošlogodišnje povlačenje benzinskog Fiata 500 ostavilo je rupu u ponudi, posebno na tržištima gdje je električni 500e jednostavno preskup ili nepraktičan. Iako je za oproštaj bila pripremljena kolekcionarska verzija 500C Collezione 1957, brojke su bile neumoljive.
Prema podacima Jato Dynamicsa, u prvih pet mjeseci 2025. Fiat je u Europi prodao tek 9959 primjeraka električnog modela 500, što je pad od čak 81 posto u odnosu na isto razdoblje godinu prije kada se u statistike pribrajao i benzinac. Proizvodne trake u Torinu morale su nekoliko putabiti privremeno zaustavljene, a Fiat je bio prisiljen preispitati strategiju.
Odgovor je stigao u obliku benzinskog 500 Hybrida, koji zapravo dijeli platformu, karoseriju i većinu kabine s električnim modelom. Glavne dizajnerske razlike su mala maska hladnjaka sprijeda i oznake na poklopcu prtljažnika. U unutrašnjosti se zadržava 10,25-inčni infotainment zaslon, ali umjesto "by wire" komandi da odabir načina za vožnju naprijed i nazad, tu je mehanička ručica 6-stupanjskog ručnog mjenjača.
Pod haubom se nalazi 1,0-litreni trocilindarski motor iz FireFly serije, poznat iz prethodnog 500 Hybrida i aktualne Pande.
Uparen je s blagim 12-voltnim hibridnim sustavom i start-generatorom, koji osigurava dodatnih nekoliko konjskih snaga te pomaže u vožnji pri malim brzinama i tijekom pokretanja. Iako snaga službeno nije potvrđena, očekuje se da će ostati na razini prethodnika, oko 70 KS iz motora i oko 5 KS iz električne podrške.
Ovaj jednostavan, ali provjereni sustav odabran je kako bi se zadržala niska cijena i jednostavno održavanje, dva razloga zbog kojih je Fiat 500 godinama bio najprodavaniji mali auto u Europi.
Serijska proizvodnja novog 500 Hybrida kreće u studenom u tvornici Mirafiori, gdje već nastaje električni model. Planira se da do kraja godine s trake siđe prvih 5000 primjeraka, a zatim se godišnja proizvodnja povećava na 100 tisuća komada. Time Fiat jasno poručuje kako i dalje vjeruje u male gradske automobile, pogotovo one koji ne ovise o punionicama.
Fiat nije dao nikakve najave cijene, no vjeruje se da će ona biti osjetno manja od 20.000 eura. Prodaja u većini Europe bi trebala krenuti početkom 2026. godine.
Komentari
0