PRVE FOTOGRAFIJE

To se traži: Pininfarina oživljava jedan od najlegendarnijih sportskih auta svih vremena

Pininfarina naglašava da nije riječ o retro automobilu, već o "reimaginaciji za 21. stoljeće"...

JAS Pininfarina Honda NSX

 Pininfarina
Pininfarina naglašava da nije riječ o retro automobilu, već o "reimaginaciji za 21. stoljeće"...

Jedan od najlegendarnijih sportskih automobila svih vremena, Honda NSX, ponovno je u središtu pozornosti. Više od četiri desetljeća nakon što je Pininfarina pomogla Hondi oblikovati koncept HP-X, koji je 1989. prerastao u serijski NSX, talijanski dizajnerski studio ponovno se vraća korijenima. Ovaj put u suradnji s trkaćim timom JAS Motorsport, Pininfarina reinterpretrira originalni NSX iz 1990. i to s modernim zaokretom.

Na prvim službenim teaser fotografijama vidi se da je novi projekt uvelike na tragu originala. Poznata silueta s crnim krovom, preklopnim svjetlima i stražnjim spojlerom ostaje gotovo netaknuta, no sve ostalo je dorađeno. Novi karbonski paneli karoserije vizualno su agresivniji, s izraženim bokovima i većim otvorima iza prednjih kotača, dok stražnji usisnici i ventilacijski otvori podsjećaju na trkaći NSX-R prve generacije.

Pininfarina naglašava da nije riječ o retro automobilu, već o "reimaginaciji za 21. stoljeće". Novi NSX ima širi trag kotača, nižu karoseriju i savršenije proporcije od originala, a dizajnerski jezik kombinira aerodinamičke detalje s čistim, skulpturalnim površinama. Iako automobil nosi značke JAS-a umjesto Honde, DNK originalnog NSX-a jasno je prepoznatljiv.

image

JAS Pininfarina Honda NSX

Pininfarina

Pod karbonskom karoserijom krije se poboljšana verzija Hondina V6 motora, ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa i stražnji pogon, dakle, sve ono što je NSX učinilo posebnim. Snaga će biti značajno veća od 274 KS, koliko je razvijao original iz 1990., ali Pininfarina zasad ne otkriva detalje. Planirano je da automobil bude cestovno upotrebljiv, a ne isključivo trkaći, i da se u verzijama s lijevim i desnim upravljačem.

Ono što dodatno začinjava priču jest činjenica da i Italdesign, dugogodišnji Pininfarinin rival, istodobno razvija vlastitu reinterpretaciju NSX-a, s trkaćim krovnim usisnikom inspiriranim NSX-R GT-om. Čini se da će 2026. biti prava godina za nostalgiju kod pravih ljubitelja Honde, ali i za dokazivanje tko bolje razumije suštinu japanskog inženjerskog genija.

Pininfarina planira potpuno predstavljanje tijekom prve polovice 2026. godine, kada će javnost napokon moći vidjeti kako izgleda spoj japanske preciznosti i talijanske emocije u modernoj reinterpretaciji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 12:35