Automobilski dizajn rijetko ostavlja publiku ravnodušnom. Neke linije s godinama postaju ljepše, zrelije i uvjerljivije, dok druge, unatoč tehničkom napretku, gube velik dio šarma i privlačnosti koja ih je izvorno učinila posebnima. Upravo tim pitanjem pozabavilo se novo istraživanje britanskog Autotradera, provedeno među više od 3000 vozača različitih generacija, koje otkriva koji su modeli, prema mišljenju publike, s godinama najviše napredovali, a koji su možda bili bolji na početku.
Autotrader je ispitanicima prikazao fotografije izvornih i aktualnih generacija 28 popularnih modela, a zadatak je bio jednostavan, odabrati dizajn koji im je draži. Rezultati pokazuju snažno naginjanje prema modernim linijama, no s nekoliko vrlo zanimljivih iznimki koje potvrđuju koliko emocije i nostalgija još uvijek igraju veliku ulogu u percepciji automobila.
Najveći pobjednik istraživanja je Seat. Španjolska marka zauzela je prva dva mjesta u kategoriji modela koji su najviše profitirali dizajnerskim razvojem. Ibiza i Leon danas se doživljavaju kao daleko uspješniji, zreliji i privlačniji automobili nego u svojim prvim inkarnacijama, kada su bili jednostavni, pomalo kockasti i jasno pozicionirani kao povoljne alternative etabliranim konkurentima.
S druge strane spektra nalazi se Mini. To je jedini model u istraživanju kod kojeg većina ispitanika i dalje preferira originalni dizajn u odnosu na današnji. Čak 57,2 posto vozača smatra da je prvi moderni Mini imao više karaktera i šarma nego današnja, osjetno veća i ozbiljnija interpretacija. Posebno su nostalgični vozači stariji od 50 godina, ali i srednja generacija, dok se tek kod najmlađih vidi blaga prednost aktualnog dizajna.
Osim Minija, postoji još nekoliko modela kod kojih izvorni izgled i dalje dobro stoji. Prva generacija Škode Kodiaq, retro Fiat 500 i početni Peugeot 208 i dalje imaju znatan broj poklonika koji smatraju da su kasnije verzije izgubile dio identiteta.
Top 10 modela čiji se originalni dizajn i dalje više cijeni:
Mini – 57,2 posto
Škoda Kodiaq – 41,1 posto
Fiat 500 – 40,7 posto
Peugeot 208 – 37 posto
BMW Serije 1 – 30,3 posto
Nissan Qashqai – 29,7 posto
Mercedes C-klasa – 26,5 posto
BMW Serije 3 – 25,9 posto
Jeep Cherokee – 25,8 posto
Volvo XC90 – 24,6 posto
Kada je riječ o najvećem dizajnerskom napretku, Seat je uvjerljivo ispred svih. Ibiza, koju čak 90,7 posto ispitanika smatra ljepšom danas nego nekad, najbolji je primjer koliko se marka vizualno transformirala. Leon slijedi s 87,5 posto, dok su Volkswagen Polo i Suzuki Swift podijelili treće mjesto.
Top 10 dizajnerskih evolucija koje vozači najviše vole:
SEAT Ibiza – 90,7 posto
SEAT Leon – 87,5 posto
Volkswagen Polo – 87 posto
Suzuki Swift – 87 posto
Nissan Micra – 86,1 posto
Opel Corsa – 85,9 posto
Renault Clio – 85,6 posto
Opel Astra – 85 posto
Volkswagen Golf – 83,5 posto
Renault Megane – 83,3 posto
Kia Sportage – 83,2 posto
Erin Baker, urednička direktorica Autotradera, ističe kako rezultati jasno pokazuju da većina kupaca danas preferira suvremen dizajn, no da postoje iznimke koje potvrđuju snagu ikoničnih dizajna. Mini je najbolji dokaz da neki automobili jednostavno ne trebaju "uljepšavanje", jer je njihov izvorni karakter teško nadmašiti.
Istraživanje također podsjeća da, bez obzira na dizajn, stanje vozila i briga o njemu često imaju veći utjecaj na interes kupaca nego sama generacija. No jedno je sigurno, dizajn ostaje ključna emocija u automobilskom svijetu, a neki modeli očito stare poput vina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....