ISTRAŽIVANJE

Top 10: Koje su marke automobila najviše napredovale u dizajnu i čiji dizajn ‘najbolje stari‘

Većina kupaca danas preferira suvremen dizajn, no da postoje iznimke koje potvrđuju snagu ikoničnih dizajna

Seat Ibiza

 Seat
Većina kupaca danas preferira suvremen dizajn, no da postoje iznimke koje potvrđuju snagu ikoničnih dizajna

Automobilski dizajn rijetko ostavlja publiku ravnodušnom. Neke linije s godinama postaju ljepše, zrelije i uvjerljivije, dok druge, unatoč tehničkom napretku, gube velik dio šarma i privlačnosti koja ih je izvorno učinila posebnima. Upravo tim pitanjem pozabavilo se novo istraživanje britanskog Autotradera, provedeno među više od 3000 vozača različitih generacija, koje otkriva koji su modeli, prema mišljenju publike, s godinama najviše napredovali, a koji su možda bili bolji na početku.

Autotrader je ispitanicima prikazao fotografije izvornih i aktualnih generacija 28 popularnih modela, a zadatak je bio jednostavan, odabrati dizajn koji im je draži. Rezultati pokazuju snažno naginjanje prema modernim linijama, no s nekoliko vrlo zanimljivih iznimki koje potvrđuju koliko emocije i nostalgija još uvijek igraju veliku ulogu u percepciji automobila.

image

Seat Ibiza

Seat

Najveći pobjednik istraživanja je Seat. Španjolska marka zauzela je prva dva mjesta u kategoriji modela koji su najviše profitirali dizajnerskim razvojem. Ibiza i Leon danas se doživljavaju kao daleko uspješniji, zreliji i privlačniji automobili nego u svojim prvim inkarnacijama, kada su bili jednostavni, pomalo kockasti i jasno pozicionirani kao povoljne alternative etabliranim konkurentima.

S druge strane spektra nalazi se Mini. To je jedini model u istraživanju kod kojeg većina ispitanika i dalje preferira originalni dizajn u odnosu na današnji. Čak 57,2 posto vozača smatra da je prvi moderni Mini imao više karaktera i šarma nego današnja, osjetno veća i ozbiljnija interpretacija. Posebno su nostalgični vozači stariji od 50 godina, ali i srednja generacija, dok se tek kod najmlađih vidi blaga prednost aktualnog dizajna.

image

Mini Cooper, ilustracija

PONTUS LUNDAHL/TT NEWS AGENCY/TT News Agency via AF

Osim Minija, postoji još nekoliko modela kod kojih izvorni izgled i dalje dobro stoji. Prva generacija Škode Kodiaq, retro Fiat 500 i početni Peugeot 208 i dalje imaju znatan broj poklonika koji smatraju da su kasnije verzije izgubile dio identiteta.

Top 10 modela čiji se originalni dizajn i dalje više cijeni:

Mini – 57,2 posto

Škoda Kodiaq – 41,1 posto

Fiat 500 – 40,7 posto

Peugeot 208 – 37 posto

BMW Serije 1 – 30,3 posto

Nissan Qashqai – 29,7 posto

Mercedes C-klasa – 26,5 posto

BMW Serije 3 – 25,9 posto

Jeep Cherokee – 25,8 posto

Volvo XC90 – 24,6 posto

Kada je riječ o najvećem dizajnerskom napretku, Seat je uvjerljivo ispred svih. Ibiza, koju čak 90,7 posto ispitanika smatra ljepšom danas nego nekad, najbolji je primjer koliko se marka vizualno transformirala. Leon slijedi s 87,5 posto, dok su Volkswagen Polo i Suzuki Swift podijelili treće mjesto.

image

Seat Ibiza

Seat

Top 10 dizajnerskih evolucija koje vozači najviše vole:

SEAT Ibiza – 90,7 posto

SEAT Leon – 87,5 posto

Volkswagen Polo – 87 posto

Suzuki Swift – 87 posto

Nissan Micra – 86,1 posto

Opel Corsa – 85,9 posto

Renault Clio – 85,6 posto

Opel Astra – 85 posto

Volkswagen Golf – 83,5 posto

Renault Megane – 83,3 posto

Kia Sportage – 83,2 posto

Erin Baker, urednička direktorica Autotradera, ističe kako rezultati jasno pokazuju da većina kupaca danas preferira suvremen dizajn, no da postoje iznimke koje potvrđuju snagu ikoničnih dizajna. Mini je najbolji dokaz da neki automobili jednostavno ne trebaju "uljepšavanje", jer je njihov izvorni karakter teško nadmašiti.

Istraživanje također podsjeća da, bez obzira na dizajn, stanje vozila i briga o njemu često imaju veći utjecaj na interes kupaca nego sama generacija. No jedno je sigurno, dizajn ostaje ključna emocija u automobilskom svijetu, a neki modeli očito stare poput vina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2025 14:56