Toyota, Honda i Suzuki ulažu milijarde dolara u izgradnju novih tvornica u Indiji, kako bi smanjili ovisnost o Kini.
Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila, i Suzuki, vodeći na indijskom tržištu s gotovo 40% udjela, zasebno su najavili ulaganja ukupne vrijednosti od 11 milijardi dolara za jačanje proizvodnih i izvoznih kapaciteta na trećem najvećem svjetskom automobilskom tržištu.
Indija je gotovo potpuno zatvorena za kineska električna vozila, pa japanski proizvođači automobila - barem za sada - neće imati žestoku konkurenciju. Brutalni rat cijenama među kineskim proizvođačima električnih vozila otežao je ostvarivanje profita u Kini. Da stvar bude gora, kineski proizvođači automobila sada se šire u inozemstvo i oduzimaju tržišni udio japanskim konkurentima diljem svijeta, javlja Reuters.
"Indija je dobar izbor kao zamjensko tržište za Kinu," rekla je Julie Boote, analitičarka za automobile u Pelham Smithers Associates iz Londona, navodeći niske profitne marže u Kini. "Za sada Japanci misle da je to puno bolje tržište jer ne moraju imati posla s kineskim konkurentima."
Kako su japanski proizvođači automobila pojačali ulaganja u Indiji, smanjili su ih u Kini: izravna ulaganja u kineski transportni sektor pala su za 83% u istom razdoblju, na 46 milijardi jena prošle godine.
Toyota surađuje s japanskim i indijskim dobavljačima kako bi smanjila troškove i povećala proizvodnju hibridnih komponenti. Indija je jedno od tržišta na kojem je ove godine zabilježen manjak hibridnih dijelova zbog povećane potražnje. Japanski proizvođač automobila planira lansirati 15 novih i osvježenih modela u Indiji do kraja desetljeća i proširiti svoju mrežu na ruralna područja, izvijestio je Reuters. Cilj je imati 10% udjela na tržištu osobnih automobila prije kraja desetljeća, u odnosu na sadašnjih 8%.
"Indijsko tržište je izuzetno važno i očekuje se daljnji rast u budućnosti," izjavio je direktor Toyote Koji Sato novinarima na prošlotjednom Japan Mobility Showu, napominjući da i mnogi drugi proizvođači automobila također obraćaju pažnju na to tržište.
Gospodarski rast Indije u prosjeku je iznosio 8% tijekom posljednje tri fiskalne godine, a indijska vlada želi taj rast zadržati privlačenjem još više stranih proizvođača s raznim poticajima. Vladina ograničenja na kineska ulaganja učinkovit su oblik pomoći, otežavajući novim kineskim proizvođačima automobila ulazak i postojećima poput SAIC-a, MG-a i BYD-a nastavak poslovanja.
"Indijski protekcionistički stav prema susjednim zemljama je skriveni blagoslov za japanske proizvođače automobila," rekao je Gaurav Vangaal iz S&P Global Mobility. "Zbog toga vide priliku za povećanje ulaganja u Indiji, čime poboljšavaju svoju konkurentnost u odnosu na domaće proizvođače."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....