Kupiti automobil i nikada ga ne voziti? Za neke je to strategija za zaradu, za druge potpuni apsurd. No, upravo to rade brojni kolekcionari u nadi da će jednog dana njihova vozila vrijediti pravo bogatstvo. Najnovije istraživanje Hagertyja, američke tvrtke specijalizirane za osiguranje i analizu kolekcionarskih automobila, otkriva zanimljive podatke: nisu Ferrariji i Porschei ti koji skupljaju prašinu u garažama, već – Dodge.
Hagerty je proučio automobile iz 2016. i novijih godišta koji su se pojavili na aukcijama, fokusirajući se na nekoliko marki: Ferrari, Porsche, Chevrolet, Ford i Dodge. Kod Ferrarija i Porschea situacija je očekivana - vlasnici ih voze malo, ali, čini se, ipak voze. Među automobilima tih marki samo je osam primjeraka imalo manje od 100 milja (oko 160 km) na brojčaniku.
Kod američkih marki slika je potpuno drugačija. Chevrolet je imao 15 Corvetta s manje od 100 milja, Ford čak 20 vozila, dok je Dodge uvjerljivo na vrhu, čak 44 primjerka s gotovo "tvorničkim" kilometrima. Većina tih Dodgea su Challenger Hellcat i Demon modeli, koji su zahvaljujući svojoj ekstremnoj snazi i statusu kultnog „muscle cara“ privukli kolekcionare uvjerene da će postati budući klasici.
Hellcat i Demon modeli proizvedeni su u ograničenim serijama, ali ne toliko malima da bi svaki primjerak bio jedinstven. Kolekcionari su masovno počeli „parkirati i čuvati“ ove automobile u nadi da će njihova vrijednost rasti. Problem? Kada previše ljudi primijeni istu taktiku, raritet prestaje biti tako rijedak. Rezultat je tržište prepuno automobila koji imaju praktički tvorničku kilometražu.
Usporedbe radi, većina Ferrarija i Porschea koji se pojavljuju na aukcijama ima između 1.000 i 10.000 milja, što je i očekivano za automobile stare manje od deset godina. Kod Dodgea, međutim, značajan broj primjeraka i dalje je praktički nov, iako su stari gotovo desetljeće.
Hoće li Hellcati i Demoni jednog dana vrijediti pravo bogatstvo? Vrlo vjerojatno. No za sada, kako ističe Hagerty, ponuda nadmašuje potražnju, a cijene ne rastu onoliko brzo koliko su vlasnici očekivali. Ironično, strategija "stavi u garažu i čuvaj" mogla bi se pokazati manje isplativom od jednostavnog uživanja u vožnji.
Zaključak Hagertyja jasan je i pomalo provocirajući: „Samo vozite svoje automobile.“ Jer, bez obzira na buduću vrijednost, prava čar automobila uvijek je bila - na cesti, a ne pod ceradom u garaži.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....