General Motors prijavio je patent koji otvara novu, pomalo osjetljivu temu vezanu uz prometnu sigurnost. Umjesto da članovi obitelji vode teške razgovore sa starijim vozačima o prestanku vožnje, ideja je da automobil sam procijeni kada njihova sigurnost vožnje više nije na zadovoljavajućoj razini.
Sustav nazvan driver retirement score oslanja se na kombinaciju senzora i softvera kako bi analizirao ponašanje za volanom. Prate se reakcije na prometne situacije, vrijeme potrebno za donošenje odluka, učestalost korištenja pokazivača smjera i pridržavanje ograničenja brzine. Čak se uzima u obzir i broj puta kada drugi sudionici prometa potrube radi upozorenja. U nadogradnji postojećih sustava za detekciju umora, GM predviđa i prepoznavanje znakova poput škiljenja ili umornog izraza lica.
Stariji vozači ili njihovi skrbnici mogli bi sustav opskrbiti i dodatnim podacima o zdravlju ili fizičkim ograničenjima. Na temelju svega toga automobil bi mogao upozoriti samog vozača, a u određenim slučajevima i obitelj, da sigurnost više nije na razini koja omogućuje odgovorno upravljanje vozilom.
Razlozi za razvoj ovakve tehnologije leže u demografskim trendovima. U SAD-u danas vozi više od 52 milijuna ljudi starijih od 65 godina, što je čak 77 posto više nego prije dvadeset godina. Prema podacima AAA, po prvi put u povijesti ljudi uglavnom žive dulje nego što mogu sigurno voziti. Istodobno, stariji vozači sudjeluju u gotovo petini prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama.
Hoće li GM-ov patent postati stvarnost, tek treba vidjeti. No jasno je da proizvođači automobila traže načine kako spojiti tehnologiju i društvene potrebe. Hoće li umjesto sina, kćeri ili doktora, ubuduće auto biti taj koji će starijoj osobi priopćiti da je vrijeme za "rastanak s vožnjom", pitanje je koje mnogima sigurno izaziva nelagodu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....