PROJEKT: STRAST

Trozubac se vratio na tržište super automobila: Ovo su dojmovi nakon prve vožnje Maseratija MC20

Središnje-smješteni 3,0-litreni ‘Nettuno‘ V6 koji proizvodi 630 KS i 729 Nm okretnog momenta spojen je s dvije turbine
Maserati MC20
 Maserati

Prije šest godina superautomobil s trozupcem nije dolazio u obzir, u vrijeme kada je Maseratijem upravljao Ferrari, koji je "prisilio" svog nekadašnjeg suparnika unutar kuće Fiat da odustane od brzih automobila i usmjeri pozornost na luksuzno-sportske limuzine, opuštene kabriolete i u posljednje vrijeme – SUV-ove. Sada kad su se karte promiješale Maserati je uspio uvjeriti Stellantis da mu dozovoli da se bori, još jednom, u klasi superautomobila, uključujući i Ferrari.

image
Maserati MC20
Maserati

Novi Maseratijev motor je vrhinski stroj, snažan, i inovativan. Središnje-smješteni 3,0-litreni 'Nettuno' V6 koji proizvodi 630 KS (463 kW) i 729 Nm okretnog momenta spojen je s dvije turbine što su podaci jednog atmosferskog 6.0-litrenog V12 motora iz Ferrarija Enza. Međutim, brojevi su samo dio priče.

image
Maserati MC20
Maserati

Maserati tvrdi da MC20 dostiže stotku za samo 2,9 sekundi, i nemamo razloga sumnjati u to. Novinari s portala Motor1 ga je isprobala na stazi 'Autodromo di Modena', zabavnim krugom od 2 kilometara, 20 minuta od tvornice u kojoj je izrađen.

Prvi dojmovi su odlični. 'MC20 je oduševio ogromnim momentom i upravljanjem pri više od 300 km/h. Moćni V6 ima dramatičan zvuk, koji podsjeća na drugi talijanski V6, koji se može pronaći ispod poklopca Alfe Romeo sa značkom djeteline s četiri lista', navode iz Motor1. Ipak, Maseratijev 'Nettuno' malo je veći i popraćen šištanjem dvije turbine.

image
Maserati MC20
Maserati

Tremec je za MC20 proizveo automatski mjenjač s osam brzina i dvostrukom spojkom. Isti mjenjač koristi Corvette Stingray, iako Maserati za svoj ima vlastiti softver i postavke. 'Ovaj prijenos je jednako impresivan u MC20 kao i u Corvetti, pokazujući izvrsno ponašanje u opuštenijim načinima vožnje'. Nakon što pritisnite 'Manettino' dugme i odaberete način 'Sport' ili 'Corsa' u kombinaciji s ručnim načinom rada mjenjača, 'osjećaj je kao da ste u drugom automobilu'.

image
Maserati MC20
Maserati

Iako je za razvoj i proizvodnju 'Nettuno' V6 motora zaslužan sam Maserati, monokok od ugljičnih vlakana razvila je druga kompanija – Dallara, koja se nalazi 95 kilometara od Maseratijevog sjedišta u Modeni.

Osim za MC20, Dallara će proizvoditi lagane 'kade' i za nadolazeće kabriolete i električne izvedbe. U prostranoj kabini nalaze se potporna sportska sjedala Sabelt, obložena kožom i alkantarom talijanske proizvodnje. 'Volan je umjetničko djelo', ističe Motor1. Dizajniran je uz pomoć Andree Bertolinija, Maseratijevog test-vozača, pobjednika '24 sata Le Mansa' i profesionalnog vozača za 'AF Corsa' Ferrarijev tim.

image
Maserati MC20
Maserati

Upravljanje je razvio glavni inženjer Federico Landini – energični Talijan koji je proveo dosta vremena u grupi Fiat nadgledajući podvozja i dinamiku Maseratijevih i Alfa Romeovih automobila. 'Tip zna što čini dobro upravljanja, i to znanje je primijenio na MC20', navodi Motor1. I zaista, upravljanje ovim automobilom je možda najveća prednost, a 'bolje je nego na Giuliji i Stelviju. MC20 se čini stabilnijim pri velikoj brzini i neravnom terenu od Alfe'.

image
Maserati MC20
Maserati

Maserati je obzir posebno uzimao samo talijanske dobavljače, zbog čega nije iznenađujuće što kočionim sustav potpisuje Brembo. Sprijeda, šesteroklipne čeljusti stežu 15,4-inčne diskove, dok su straga malo manji, 14,2-inčni. 'Snaga zaustavljanja je neizmjerna, ali apsolutni vrhunac je osjećaj papučice kočnice. Imali smo jednu zamjerku', navode iz Motor1-a, 'to je da ugljično-keramički diskovi cvile na temperaturi manjoj od radne'.

image
Maserati MC20
Maserati

Treba navesti kako Maserati uvodi i novu značku. Trozubac ostaje, ali su ga dizajneri modernizirali. Međutim, ako niste veliki obožavatelj talijanskih automobila, vjerojatnost je da nećete ni primijetiti. 'MC20 trebao bi otvoriti novo doba prosperiteta za marku koja je u posljednjih dvadeset godina živjela u zaboravu'.

Međutim, trebat će više od jednog superautomobila da se Maserati dovede na razinu na kojoj je nekada bio, posebno s nestrpljivim vodstvom Stellantisa, ali ohrabrujuće je vidjeti da se stvari u Modeni razvijaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. travanj 2024 00:41