Volkswagen Grupa objavila je financijske rezultate za drugo tromjesečje, a brojke ne izgledaju dobro. Operativna dobit u razdoblju od travnja do lipnja pala je za gotovo 30 posto u odnosu na prošlu godinu, unatoč blagom rastu prodaje vozila. Glavni krivac su nove američke carine koje su tvrtki već donijele trošak od 1,5 milijardi dolara (oko 1,3 milijarde eura) u prvih šest mjeseci 2025.
Carine koje je uvela američka administracija iznose 27,5 posto i, prema procjenama Volkswagena, ostat će na snazi do kraja godine. Tvrtka ih ne smatra privremenom mjerom, što znači da će pritisak na profit potrajati. Arno Antlitz, glavni financijski direktor i operativni direktor VW Grupe, izjavio je da su “carine i troškovi restrukturiranja imali negativan utjecaj” na rezultate. Postoji nada da će se SAD i Europska unija dogovoriti oko snižavanja carina na razinu od 10 do 15 posto, slično sporazumu koji je Washington nedavno postigao s Japanom. Međutim, američki predsjednik Donald Trump već je zaprijetio dodatnim povećanjem carina na europske proizvode do 30 posto, što bi dodatno pogoršalo situaciju.
Zanimljivo je da ukupna prodaja vozila koncerna nije pala, naprotiv, VW Grupa prodala je 4,36 milijuna automobila u prvoj polovici godine, u odnosu na 4,34 milijuna u istom razdoblju lani, što predstavlja rast od 0,5 posto. No, problemi se kriju u strukturi prihoda. Premium marke, tradicionalni nositelji dobiti, bilježe pad: Porsche je u prvom polugodištu zabilježio pad prodaje od 6 posto, a Audi 5,9 posto. Taj trend, uz carine i rast troškova, pritišće marže, a rezultat je operativni pad dobiti od gotovo trećine u samo jednom kvartalu.
Konkurencija u Kini, najvećem svjetskom tržištu automobila, dodatno otežava oporavak. Lokalni proizvođači agresivno šire ponudu električnih i hibridnih modela po cijenama koje europski proizvođači teško mogu pratiti. Uz to, regulatorna neizvjesnost i potreba za ubrzanjem elektrifikacije tjeraju Volkswagen na dodatne troškove. Sve to znači da će planirane mjere štednje, već ranije najavljene, postati još strože.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....