Brojke su neumoljive: automobili B segmenta, dakle gradske klase, danas uzimaju 41 posto tržišta, a u tome sa čak 60 posto sudjeluju povišeni croosoverski i SUV modeli. Nadalje, čak 30 posto B-SUV automobila prodaje se s nekom vrstom hibridnog pogona, a posebno je zanimljiva činjenica da je porast prodaje ove vrste motora u ovim automobilima u posljednje dvije godine porastao 100 posto!
Sve ovo pišemo da bi pojasnili nove tržišne okolnosti koje automobilima poput nove Opel Frontere idu na ruku i na temelju kojih Opel s ovim novitetom, čiji naziv ima korijene u popularnom terenskom pretku iz 1990-ih, gradi ambicije.
Međutim, nova Frontera koja je ovih dana službeno predstavljena našem tržištu, nije terenac. Pripadnik je trendovske blago povišene crossoverske generacije s prednjim pogonom, a s obzirom da dolazi iz Stellantisove korporacije blizanac je Citroenu C3 Aircross, s kojim dijeli sve, osim izgleda prednjeg dijela, stražnjih svjetala, kokpita i postavki ovjesa. Frontera, koja ima ulogu nasljednka Crosslanda, ima čišće linije i detalje navedenih dijelova karoserije izvedene u modernom Opelovom stilu i kao cjelina izgleda seriozno i prilično veliko.
Koliko? Dužinom od 4,38 metara dulja je 23 centimetra od Mokke, a kraća 27 centimetara od novog Grandlanda. Dovoljno da, osim standardnih pet sjedala, može primiti i treći red s dva pomoćna sjedala (ta opcija bit će moguća od jeseni). Na promociji Frontere sjeli smo i vozili se i na stražnjem sjedalu i ugodno se iznenadili udobnošću i količinom prostora, pa nam nije bilo teško zaključiti da je ovaj Opel u našim prilikama jako dobar izbor kao obiteljski automobil, tim više što je i pristup unutrašnjosti lagan zahvaljujući širokom otvaranju vrata, što olakšava unos dječje sjedalice, kao i prtljažniku obujma lijepih 450 litara.
Osim toga, interijer je dobro opremljen pretincima, preglednosti nema zamjerke, a dizajnerski ugodan, čist i moderan vozački ambijent svojom digitalnom i sigurnosnom tehnologijom s dva 10-inčna zaslona (ali s fizičkim tipkama klime) slijedi suvremene standarde.
Frontera ima i nov Opelov dizajn volana, a na izbor će biti paketi opreme Edition i GS, oba dobro ekipirana, a posebno je zanimljvo da se u prvo vrijeme, kao promotivna ponuda za prve kupce, za samo jedan euro dobivaju potpaketi Comfort (grijanje volana, vjetrobrana i prednjih sjedala, automatska klima, navigacija, kamera...) i Tech (treći red sjedala, LED maglenke, dodatni USB priključci, dizajnerski detalji…), čiji sadržaj upotpunjuje doživljaj boravka za volanom.
Naplaci su 16 i 17 colni u tri dizajna, kroma na automobilu nigdje nema, a u skladu s tržišnim trendovima ponuđena su dva pogona – hibridni i električni.
Električna verzija dolazi s baterijom kapaciteta 44 kWh, snage 113 KS i dosega 310 kilometara, te jako dobrom cijenom od 27.990 eura, no ambicije se grade na poznatom Stellantisovom blagohibridnom pogonu, koji nam se i u Fronteri ponovno potvrdio kao izvrstan sustav čiji dosezi vožnje samo na struju, u gradu s laganom nogom na gasu i do 50 posto, imaju elemente pravog hibrida.
Temelj je 3-cilindarski turbobenzinski motor 1.2 PureTech (lani temeljito obnovljen), a povezan je s litij-ionskom baterijom 48V kapaciteta 0,9 kWh, elektromotorom snage 21 kW i 55 Nm te elektrificiranim mjenjačem e-DCT sa šest brzina i dvije spojke. U konačnici, na izbor će biti dvije verzije ukupnih snaga 110 i 145 KS, najvećih brzina 180 i 190 km/h, te prosječne potrošnje 5,5 i 5,3 l/100 km.
Frontera nam je na prvim vožnjama ostavila ugodan dojam praktičnog i komfornog automobila gornjeg B-SUV segmenta kojemu je ovjes podešen čvršće nego u bratskom Citroenu i zato se u vožnji doima kompaktnijom i preciznijom, ima dovoljno živahan i istovremeno ekonomičan motor s mjenjačem koji prebacuje glatko i dosta brzo, a ima i simpatičan izgled s crnim ili bijelim krovom, dobru izradu koja miriši na njemačku temeljitost i, naravno, suvremenu opremu.
Konkurentan je i cjenik koji za verziju sa 110 KS počinje na 22.990 eura, dok snažnija od 145 KS košta 23.990 eura. S bogatijim paketom opreme GS cijene rastu za 2000 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....