U PROBLEMIMA

Automobilski div objavio: U minusu smo, evo koliko smo izgubili zbog Trumpovih carina

Stellantis je prvu polovinu ove godine, prema preliminarnim izračunima, zaključio s neto gubitkom od 2,3 milijarde eura
 Damien Meyer/afp/profimedia
Stellantis je prvu polovinu ove godine, prema preliminarnim izračunima, zaključio s neto gubitkom od 2,3 milijarde eura

Multinacionalni automobilski div Stellantis preliminarno je u ponedjeljak objavio da je prvu polovinu godine zaključio s gubitkom, istaknuvši troškove gašenja proizvodnih programa i negativan utjecaj američkih carina.

Prihod je u prvih šest ovogodišnjih mjeseci iznosio 74,3 milijarde eura i bio je manji za 12,6 posto nego prije godinu dana. U odnosu na prethodnih šest mjeseci uvećan je pak za 3,6 posto.

Stellantis je prvu polovinu ove godine, prema preliminarnim izračunima, zaključio s neto gubitkom od 2,3 milijarde eura. U istom lanjskom razdoblju bili su poslovali s neto dobiti od 5,6 milijardi eura.

Uprava izdvaja 3,3 milijarde eura troškova gašenja proizvodnih programa, uključujući i razvoj pogonskog sustava na vodik, te otpise i troškove restrukturiranja.

U Hrvatsku stigla još jedna kineska marka auta i to sa snažnim fokusom na tehnološke inovacije

Stellantis je bilježio i 300 milijuna eura troškova američkih carina, dodaju.

Uteg poslovnim rezultatima bili su i nepovoljni valutni tečajevi i veći viškovi u proizvodnji, stoji u priopćenju.

Uprava je napomenula da je iznimno objavila preliminarne financijske rezultate za prvu polovinu godine kako bi upozorila na nesrazmjer između očekivanja analitičara i stvarnih poslovnih rezultata Stellantisa.

Multinacionalni div isporučio je kupcima u drugom tromjesečju 1,4 milijuna vozila, za šest posto manje nego lani, pokazali su preliminarni podaci.

Daleko najveći pad zabilježen je u isporukama u SAD, za 25 posto u odnosu na drugo prošlogodišnje tromjesečje. Smanjene su i isporuke u "proširenoj Europi", za šest posto.

Uprava je već u travnju "obustavila" procjenu poslovnih rezultata u cijeloj 2025. godini, upozorivši na neizvjesnost koju su stvorile carine.

image
Jeff Kowalsky/Afp

Stellantis je nastao 2021. godine spajanjem Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i Groupe PSA, a danas pod svojim okriljem ima 14 automobilskih marki - Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (4)

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Ima auta u Kineza dovoljno za cijeli svijet....i to puno povoljnijih. Ništa zato ako EU proizvodnja propadne. Trebali su malo bolje znati procijeniti nove trendove koji dolaze.

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

a kakve veze oni imaju sa carinama???
pa carinu plaća kupac, a ne prodavač

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

trump pere a EU se prave da ne vide....a mi ćemo to sve platiti

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

trump će uništiti svjetsko gospodarstvo, zajedno s američkim, jer ako on misli da će svi propadati, a u USA teći med i mlijeko, jako se vara

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
23. srpanj 2025 11:45