
Multinacionalni automobilski div Stellantis preliminarno je u ponedjeljak objavio da je prvu polovinu godine zaključio s gubitkom, istaknuvši troškove gašenja proizvodnih programa i negativan utjecaj američkih carina.
Prihod je u prvih šest ovogodišnjih mjeseci iznosio 74,3 milijarde eura i bio je manji za 12,6 posto nego prije godinu dana. U odnosu na prethodnih šest mjeseci uvećan je pak za 3,6 posto.
Stellantis je prvu polovinu ove godine, prema preliminarnim izračunima, zaključio s neto gubitkom od 2,3 milijarde eura. U istom lanjskom razdoblju bili su poslovali s neto dobiti od 5,6 milijardi eura.
Uprava izdvaja 3,3 milijarde eura troškova gašenja proizvodnih programa, uključujući i razvoj pogonskog sustava na vodik, te otpise i troškove restrukturiranja.
U Hrvatsku stigla još jedna kineska marka auta i to sa snažnim fokusom na tehnološke inovacije
Stellantis je bilježio i 300 milijuna eura troškova američkih carina, dodaju.
Uteg poslovnim rezultatima bili su i nepovoljni valutni tečajevi i veći viškovi u proizvodnji, stoji u priopćenju.
Uprava je napomenula da je iznimno objavila preliminarne financijske rezultate za prvu polovinu godine kako bi upozorila na nesrazmjer između očekivanja analitičara i stvarnih poslovnih rezultata Stellantisa.
Multinacionalni div isporučio je kupcima u drugom tromjesečju 1,4 milijuna vozila, za šest posto manje nego lani, pokazali su preliminarni podaci.
Daleko najveći pad zabilježen je u isporukama u SAD, za 25 posto u odnosu na drugo prošlogodišnje tromjesečje. Smanjene su i isporuke u "proširenoj Europi", za šest posto.
Uprava je već u travnju "obustavila" procjenu poslovnih rezultata u cijeloj 2025. godini, upozorivši na neizvjesnost koju su stvorile carine.
Stellantis je nastao 2021. godine spajanjem Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i Groupe PSA, a danas pod svojim okriljem ima 14 automobilskih marki - Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall.
Komentari
4