Volkswagen grupa ponovno se našla u središtu softverske drame. Nakon što potrošila milijarde na razvoj vlastitog IT odjela Cariad, koji je imao velikih problema isporučiti dobar operativni sustav nove generacije, njemački div pokušao je spas potražiti u partnerstvima.
Suradnja s kineskim Xpengom za tamošnje modele pokazala se uspješnom, no ključno globalno rješenje trebalo je stići od američkog Riviana.
U studenom 2024. Volkswagen je sklopio dogovor vrijedan 5 milijardi eura s Rivianom i osnovao zajedničko poduzeće Volkswagen Group Technologies. Cilj je razviti električnu/elektroničku arhitekturu koja će ujediniti buduće električne i digitalno napredne modele svih marki u koncernu.
No, kako izvještava Manager Magazin, nakon deset mjeseci rada jasno je da plan ne funkcionira prema zamišljenom scenariju.
Najveći problem je što je Rivianov sustav izvorno razvijen isključivo za električna vozila. Volkswagen, pak, pod pritiskom slabije prodaje električnih automobila izvan Europe, vraća u planove i modele s motorima na unutarnje izgaranje. Softver jednostavno nije kompatibilan, a Rivian, prema insajderima, nije voljan ulagati napore u prilagodbu tehnologiji koja nije njegova specijalnost.
Stanje dodatno komplicira činjenica da Rivian inzistira na vlastitoj kontroli nad razvojem i ograničava pristup stručnjacima iz Cariada, iako su oni formalno uključeni u zajedničko ulaganje. Ideja da se gotov paket isporuči Volkswagenu, koji bi ga zatim prilagodio za Audi, Porsche, Škodu ili Scout, pokazuje se teško provedivom. Svaka marka traži svoje specifične funkcionalnosti, no bez punog pristupa platformi taj proces traje predugo.
Rezultat su nova odgađanja. Prvi automobil koji bi trebao koristiti Rivianovu arhitekturu je mali električni Volkswagen ID.1 (ID. Up!), planiran za 2027. No i on bi mogao stići kasnije.
Slična sudbina prijeti i novim generacijama Audija Q8 e-tron i električnog A4, dok je Porscheov projekt K1, električni luksuzni SUV koji je trebao biti tehnološki izlog Grupe, već odgođen na neodređeno. Čak se i odgoda modela ID. Golf, o kojoj se pisalo ranije, povezuje upravo s problemima u ovom partnerstvu, iako je Volkswagen tvrdio da ta odgoda ima veze s troškovima preuređivanja tvornice u Wolfsburgu.
Manager Magazin tvrdi da bi na sastanku zakazanom za 7. listopada uprava VW-a trebala odlučiti koji će modeli biti odgođeni i za koliko. Spominje se i ponovno ulaganje u Cariad. U svakom slučaju, očito još uvijek nije stigao kraj beskonačnim problemima VW-a sa softverom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....