DOBRA IDEJA?

Volkswagen prodaje svoje povoljnije kineske modele i izvan Kine: Ima li šanse da ih dočekamo i u Europi?

W želi kapitalizirati ogromne proizvodne kapacitete u Kini, gdje zajednički pogoni s partnerima rade ispod planiranih volumena

Volkswageni u Kini, ilustracija

 Volkswagen
W želi kapitalizirati ogromne proizvodne kapacitete u Kini, gdje zajednički pogoni s partnerima rade ispod planiranih volumena

Volkswagen već desetljećima ima paralelni svijet modela koji nastaju isključivo za kinesko tržište, od Bore, Lavide i Magotana do masivnog Talagona i električnih ID Unyx varijanti. Kako se ta ponuda čini neiscrpna, mnogi smatraju da u njoj ima dovoljno materijala i za europsko tržište. Zato se u kuloarima otvorila logična rasprava: hoće li Volkswagen možda svoje kineske modele početi izvoziti i u Europu?

Povod za novu raspravu stigao je nakon što je Thomas Ulbrich, CTO Volkswagen Group China, potvrdio da grupa razmatra širu globalnu distribuciju svojih kineskih modela, javlja Reuters.. Već u listopadu se prva runda Passata i Jetta proizvedenih u Kini počela izvoziti na Bliski istok, što je unutar koncerna označeno kao uspješan test. Reuters i Automotive News navode da VW želi kapitalizirati ogromne proizvodne kapacitete u Kini, gdje zajednički pogoni s partnerima FAW i SAIC već godinama rade ispod planiranih volumena.

image

Volkswagen Lavida Pro

MIIT

No za Europu, ambicije zasad stoje na kočnici. Razlog nije geopolitika ni strah od reakcije Bruxellesa, nego softver. Kineske verzije modela koriste drugačiju električnu arhitekturu, infotainment i povezivost, često specifičnu za lokalne dobavljače poput ThunderSofta ili Banma OS-a. Integracija u europske sustave, od eCalla do homologacije ADAS-a, bila bi skupa i vremenski zahtjevna, a Volkswagen u ovom trenutku već vodi bitku s vlastitim softverskim kašnjenjima unutar Cariada.

Zanimljivo, ipak postoji jedan izuzetak. Cupra Tavascan, električni SUV koji se proizvodi u VW-ovoj tvornici Anhui i izvozi u Europu bez većih problema. U Kini se prodaje kao dio ID Unyx linije, što potvrđuje da Volkswagen tehnički može izvoziti kineske modele, samo ne one razvijene isključivo za kineske potrebe.

image

Cupra Tavascan

Cupra

U pozadini priče nalazi se i drugi problem, strah europskih podružnica VW-a od internog kanibalizma. Kineski modeli često su veći, bolje opremljeni i osjetno jeftiniji, što bi moglo narušiti marže u Europi. Ulbrich je zato i poručio kako bi izvoz kineskih VW-a bio "selektivan", usmjeren na tržišta gdje koncern nema dovoljno lokalne proizvodnje ili gdje postoji potražnja za pristupačnijim modelima.

Drugim riječima: Bora, Sagitar, Talagon i društvo se zasad sigurno neće pojaviti u Njemačkoj, Hrvatskoj ili Francuskoj. Europa i dalje ostaje rezervat za "domaće" Volkswagen modele, a kineska ponuda sa sada ostaje paralelni svemir rezerviran za Kinu i neka druga tržišta diljem svijeta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 16:56