TMURNA PROGNOZA

Volvo navodi kako emisije nastale iz proizvodnje EV-ova mogu biti 70% veće od benzinskih modela

Volvo ističe kako EV C40 Recharge ima daleko niži ugljični otisak od njegove usporedive benzinske verzije tijekom ‘faze korištenja‘

Proizvodnja Volva C40 Recharge

 Volvo

Volvo je rekao kako emisije iz proizvodnje električnih automobila mogu biti daleko veće od benzinskog ekvivalenta, nakon čega je pozvao svjetske lidere i dobavljače energije da povećaju ulaganja u zelenu energiju, kako bi smanjili ugljični utisak plug-in modela.

image

Volvo C40 Recharge

Volvo

Tvrdnje su iznesene kako bi se poklopile s klimatskim summitom COP26 koji se održava u Glasgowu i kao dio revolucionarnog novog pristupa transparentnosti koji je usvojila marka, a koji uključuje objavljivanje posljednjeg izvješća ‘Procjena životnog ciklusa‘ za čisto električni C40 Recharge vrijedan 57.400 funti (504.000 kuna).

image

Håkan Samuelsson, glavni izvršni direktor Volva

Profimedia

Zaključak izvješća je da su emisije stakleničkih plinova tijekom proizvodnje električnog vozila gotovo 70 posto veće od proizvodnje benzinskog modela, što je uglavnom rezultat intenziteta ugljika u proizvodnji baterija i čelika, kao i zbog povećanog udjela aluminija u utičnicama u plug-in vozilu.

image

Proizvodnja Volva C40 Recharge

Volvo

Volvo ističe kako EV C40 Recharge ima daleko niži ugljični otisak od njegove usporedive benzinske verzije tijekom ‘faze korištenja‘. No svejedno, i njemu će trebati dulje razdoblje vlasništva da nadoknadi veće emisije iz proizvodnje. ‘Električni Volvo C40 treba prijeći oko 110.000 kilometara kako bi imao manji utjecaj ugljika od benzinske inačice‘.

Kad se puni čistom energijom, poput one dobivene iz vjetra, životni ciklus CO2 novog električnog SUV-a svodi se na otprilike 27 tona CO2, što je skoro pola manje u odnosu na 59 tona kompaktnog SUV-a XC40 kojeg pokreće benzinski motor. Ako se C40 Recharge puni koristeći globalnom energetskom mješavinom, koja je 60 posto dobivena iz fosilnih goriva, tada se ta brojka povećava na čak 50 tona, pri čemu se ekološki dobitci značajno smanjuju u odnosu na vozila s konvencionalnim pogonom.

image

Volvo C40 Recharge

Volvo

Volvo kaže da već poduzima aktivne korake za rješavanje ovih emisija, uključujući planiranu suradnju na razvoju čelika bez fosila i sa svojim dobavljačima baterija za proizvodnju baterija korištenjem 100 posto obnovljive energije. Pri tome, poziva ostale proizvođače na poduzimanje istih koraka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 21:27