VOŽNJA NA STRUJU

Vozači ostali u čudu: "Ako želite uštedjeti, stisnite gas do daske"

Studija Sveučilišta Stanford, međutim, ističe da nema potrebe za naglim ubrzavanjem na svakom semaforu

Punjenje električnog auta, ilustracija

 Profimedia
Studija Sveučilišta Stanford, međutim, ističe da nema potrebe za naglim ubrzavanjem na svakom semaforu

Sveučilište Stanford u SAD-u opovrgnulo je tradicionalno razmišljanje da je glatka i stabilna vožnja najbolji način za očuvanje baterije u električnom automobilu. Stručnjaci su dokazali da povremeno naglo ubrzanje može produžiti vijek trajanja baterija.

U istraživanju koje je objavljeno u prestižnom znanstvenom časopisu Nature, analizirane su 92 baterijske ćelije tijekom razdoblja od dvije godine, simulirajući 47 različitih obrazaca vožnje. Neki su oponašali glatku vožnju, drugi konstantnu upotrebu na otvorenim cestama i autocestama, a treći zahtjevne scenarije sa snažnim ubrzanjem i regenerativnim kočenjem.

Glavni zaključak je da su baterije podvrgnute dinamičkoj upotrebi trajale do 38 posto dulje od onih korištenih u konstantnim, linearnim uvjetima vožnje. U brojkama, dinamički opterećene baterije mogu trajati oko 313.000 km, a one koje nikada nisu stvarno opterećene 227.000 km.

image

Punjenje električnog auta, ilustracija

Profimedia

Dinamična vožnja odnosi se na kombinaciju brzog ubrzanja, regenerativnog kočenja i naglih promjena brzine.

Studija Sveučilišta Stanford, međutim, ističe da nema potrebe za naglim ubrzavanjem na svakom semaforu. Poruka je jednostavna: raznolikost vožnje je dobra, ali pretjerano brza vožnja nije. Ravnoteža između standardne i aktivnije vožnje održava bateriju u boljem stanju od monotone vožnje, piše Nature.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 02:52