Sveučilište Stanford u SAD-u opovrgnulo je tradicionalno razmišljanje da je glatka i stabilna vožnja najbolji način za očuvanje baterije u električnom automobilu. Stručnjaci su dokazali da povremeno naglo ubrzanje može produžiti vijek trajanja baterija.
U istraživanju koje je objavljeno u prestižnom znanstvenom časopisu Nature, analizirane su 92 baterijske ćelije tijekom razdoblja od dvije godine, simulirajući 47 različitih obrazaca vožnje. Neki su oponašali glatku vožnju, drugi konstantnu upotrebu na otvorenim cestama i autocestama, a treći zahtjevne scenarije sa snažnim ubrzanjem i regenerativnim kočenjem.
Glavni zaključak je da su baterije podvrgnute dinamičkoj upotrebi trajale do 38 posto dulje od onih korištenih u konstantnim, linearnim uvjetima vožnje. U brojkama, dinamički opterećene baterije mogu trajati oko 313.000 km, a one koje nikada nisu stvarno opterećene 227.000 km.
Dinamična vožnja odnosi se na kombinaciju brzog ubrzanja, regenerativnog kočenja i naglih promjena brzine.
Studija Sveučilišta Stanford, međutim, ističe da nema potrebe za naglim ubrzavanjem na svakom semaforu. Poruka je jednostavna: raznolikost vožnje je dobra, ali pretjerano brza vožnja nije. Ravnoteža između standardne i aktivnije vožnje održava bateriju u boljem stanju od monotone vožnje, piše Nature.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....