POTPUNI ZAOKRET

Zbogom trendovskim dodirnim ekranima: EuroNCAP oduševio vozače novim pravilom

Očito je da trend dodirnih ekrana nije dobro prihvaćen među kupcima, ali niti među samim proizvođačima

Mercedes EQS, ilustracija

 Mercedes
Očito je da trend dodirnih ekrana nije dobro prihvaćen među kupcima, ali niti među samim proizvođačima

Posljednjih nekoliko godina dogodila se prava poplava dodirnih ekrana u kabinama automobila. Ti ekrani su, ovisno o proizvođačima, u potpunosti ili djelomično zamijenili kontrolnu ploču s fizičkim prekidačima za upravljanje bitnim funkcijama poput klimatizacijskog sustava, radija, navigacije i slično.

No, s vremenom je postalo jasno da takav trend nije dobro prihvaćen među kupcima, ali niti među samim proizvođačima.

Velik broj kupaca danas sve češće traži povratak fizičkih prekidača koji bi zamijenili komplicirane zaslone osjetljive na dodir i nelogične izbornike. U tom smjeru ide i krovna europska sigurnosna organizacija EuroNCAP koja je također najavila promjene prilikom ocjenjivanja sigurnosti automobila.

image
Mercedes

EuroNCAP je najavio da će ‘poticati‘ one proizvođače automobila koji nude lako dostupne, fizičke prekidače za osnovne funkcije poput klima uređaja ili radija.

To znači da proizvođači možda neće moći dobiti željenu ocjenu od pet zvjezdica ako ne ispune taj kriterij.

image
BMW

Direktor strateškog razvoja EuroNCAP-a Matthew Avery rekao je za Wired da želi riješiti pitanje zaslona osjetljivih na dodir te da veliki proizvođači ‘moraju biti oprezni i da moraju vratiti fizičke gumbe‘.

Razuman potez, s obzirom na to da među proizvođačima automobila postoji sve veći trend skrivanja osnovnih funkcija u brojnim izbornicima ekrana osjetljivih na dodir.

Isti članak u Wiredu spominje studiju britanske konzultantske tvrtke TRL, koja zaključuje da infotainment sustavi više smanjuju vrijeme reakcije za volanom nego alkohol i droga. Naime, u mnogim modernim automobilima, pristup svjetlima za maglu, klima uređaju, radiju ili podešavanju retrovizora dostupan je samo putem dodirnog ekrana.

image

Volkswagen ID.2all

VW

Za razliku od većine koja i dalje ustraje na glomaznim dodirnim zaslonima, njemački Volkswagen ipak je odlučio poslušati želje kupaca. Dizajner interijera u Volkswagenu Darius Watola rekao je da je koncept ID.2all ‘pokazao novi pristup za sve modele‘ i da je to odgovor na ‘povratne informacije kupaca‘. On je rekao da su ‘europski kupci imali drugačije želje nego oni na drugim svjetskim tržištima te da su željeli ‘više fizičkih prekidača‘.

Stoga će se koncept više prekidača predstavljen u modelu ID.2all naći na svim budućim električnim vozilima tvrtke.

image

Volkswagen ID.2all

VW

Nova unutrašnjost ima niz fizičkih, osvijetljenih prekidača za klimu i ‘joystick‘ na središnjem tunelu za upravljanje zaslonom, slično kao BMW iDrive.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 00:29