SVJETSKA PREMIJERA

Dacia Hipster Concept: Rumunji ovako vide jeftini europski auto kako to smišljaju von der Leyen i EU društvo

Dacia Hipster djeluje kao savršena studija onoga što bi ti "europski kei auti" mogli postati. Jednostavan, lagan, štedljiv i jeftin

Dacia Hipster Concept

 Dacia
Dacia Hipster djeluje kao savršena studija onoga što bi ti "europski kei auti" mogli postati. Jednostavan, lagan, štedljiv i jeftin

Dacia je još jednom pokazala da se ne boji pokušati s drugačijim pristupom. Dok ostatak automobilske industrije juri za većim, snažnijim i skupljim električnim modelima, rumunjski proizvođač predstavlja studiju koja se vraća osnovama - lagano, jednostavno i pristupačno vozilo nazvano Dacia Hipster Concept. Riječ je o automobilu koji bi mogao redefinirati pojam "narodnog električnog vozila", i to u doba kada se električni automobili sve više udaljavaju od tog ideala.

image

Dacia Hipster Concept

Dacia

Hipster Concept dugačak je svega tri metra, širok 1,55 i visok 1,53 metra, malo veći od Smarta ForTwo, ali s četiri sjedala i prtljažnikom koji se, preklapanjem stražnjih sjedala, povećava s 70 na 500 litara. Iako minijaturan, automobil je iznenađujuće funkcionalan: uspravan položaj sjedenja i gotovo vertikalne bočne stijenke omogućuju osjećaj prostranosti, a krov od stakla dodatno otvara interijer.

image

Dacia Hipster Concept

Dacia

Težak tek 800 kilograma, Hipster je za oko 20 posto lakši od električnog Springa. Dacia tvrdi da je cilj bio smanjiti utrošak materijala i energije tijekom proizvodnje te postići što manji CO2 otisak tijekom životnog vijeka vozila. Autonomija nije objavljena, no proizvođač navodi da su za prosječne dnevne vožnje dovoljna tek dva punjenja tjedno.

image

Dacia Hipster Concept

Dacia

Dizajn Hipstera radikalno je jednostavan. Oštri bridovi, ravne plohe i kvadratne proporcije odražavaju filozofiju "manje je više". Lakirani su samo neki dijelovi karoserije, a ostatak je izrađen od recikliranog materijala "Starkle". U skladu s minimalističkim pristupom, vrata se otvaraju pomoću tekstilnih traka, a ne klasičnih kvaka, dok su stražnja vrata podijeljena horizontalno radi lakšeg pristupa prtljažniku.

image

Dacia Hipster Concept

Dacia

Unutrašnjost slijedi isti princip jednostavnosti. Prednja klupa zamjenjuje uobičajena sjedala, stražnja su preklopna, a presvlake od mrežaste tkanine pričvršćene su na vidljive metalne okvire. Umjesto skupog infotainment sustava, središnju ulogu preuzima pametni telefon, koji služi kao zaslon, multimedijalni uređaj i digitalni ključ.

image

Dacia Hipster Concept

Dacia

Poseban detalj čini YouClip sustav, 11 sidrišta na koja se mogu montirati dodatci poput držača čaša, lampica, mini zvučnika ili torbica. Time Dacia kupcima omogućuje da sami prilagode interijer prema vlastitim potrebama, bez dodatnih troškova složenih konfiguracija.

image

Dacia Hipster Concept

Dacia

Dacia otvoreno priznaje da Hipster Concept nije predviđen za serijsku proizvodnju barem ne u ovom obliku. S masom od 800 kilograma pretežak je za kategoriju lakih četverocikla, a dodavanje sigurnosnih sustava i naprednih asistencija koje zahtijevaju europski propisi znatno bi povećalo cijenu. Ipak, njegova filozofija - jednostavnost, održivost i pristupačnost, vrlo bi lako mogla oblikovati budućnost marke.

image

Dacia Hipster Concept

Dacia

Promatrači smatraju da Hipster zapravo daje naslutiti dizajnerski smjer sljedećeg Dacije Spring, koji bi mogao stići 2027. godine. Oštar, kutijast izgled i minimalistička unutrašnjost mogli bi postati zaštitni znak nove generacije malih električnih Dacija.

image

Dacia Hipster Concept

Dacia

Dok Ursula von der Leyen i Europska unija razmatraju uvođenje posebne kategorije za takozvane "europske kei automobile", jeftine i male modele koji ne bi trebali imati sve sigurnosne i homologacijske standarde kao "pravi automobili", Dacia Hipster djeluje kao savršena studija onoga što bi ti automobili mogli postati. Jednostavan, lagan, štedljiv i jeftin, Hipster spaja duh racionalnosti s modernom električnom tehnologijom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 12:27