JAKO JEFTINO

U Italiji električna Dacia sada košta samo 3900 eura! Nažalost, nije za svakoga

Naizgled nevjerojatna brojka moguća je zahvaljujući kombinaciji sniženja same marke i izdašnog državnog bonusa

Dacia Spring

 François Flamand/DPPI
Naizgled nevjerojatna brojka moguća je zahvaljujući kombinaciji sniženja same marke i izdašnog državnog bonusa

Dok se cijene novih automobila diljem Europe penju u nebesa, Italija je iznenadila javnost jednim od najizdašnijih programa poticaja u svojoj povijesti. Novi plan poticaja vrijedan 597 milijuna eura donosi subvencije do 11.000 eura za kupce električnih automobila koji zadovolje stroge uvjete, a rezultat su cijene koje djeluju gotovo nestvarno. Najveći dobitnik je Dacia Spring, mali gradski električni auto koji se sada može kupiti već za 3900 eura.

Naizgled nevjerojatna brojka moguća je zahvaljujući kombinaciji sniženja same marke i državnog bonusa. Dacia je početnu cijenu Springa u Italiji spustila na 14.900 eura, a s maksimalnim poticajem iznos se ruši na samo 3900 eura. Riječ je o osnovnoj verziji s elektromotorom od 45 KS i baterijom kapaciteta 26,8 kWh, dostatnom za 225 kilometara dosega po WLTP-u.

image

Dacia Spring

Dacia

No, da bi netko došao do ove cijene, mora ispuniti niz uvjeta: živjeti u gradu s više od 50.000 stanovnika, imati godišnji prihod kućanstva manji od 30.000 eura te predati na reciklažu automobil registriran prije 2015. godine. Oni s prihodima do 40.000 eura imaju pravo na smanjen bonus od 9000 eura. Poticaji su dostupni i manjim tvrtkama, kojima država pokriva 30 posto cijene vozila, do najviše 20.000 eura.

Nisu samo Dacia i Renault profitirali od novog plana poticaja. Stellantis, koji u Europi distribuira kineski Leapmotor T03, snizio je njegovu cijenu na 15.900 eura. S poticajem, maleni kineski gradski automobil stoji 4900 eura. Fiat 500e sada, s uračunatim poticajima, starta od 9950 eura, dok Citroën e-C3 kreće od 12.900 eura, a e-C3 Aircross od 15.790 eura.

image

Dacia Spring

Dacia

Cilj talijanske vlade je jasan, povećati udio električnih vozila koji trenutačno iznosi skromnih 5,2 posto tržišta, znatno ispod europskog prosjeka od 15,8 posto. Ambicija je do lipnja iduće godine potaknuti prodaju najmanje 39.000 novih električnih automobila.

Ipak, iako su cijene privlačne, program je dostupan relativno malom broju kupaca. Za većinu Talijana električni automobili i dalje su preskupi, a infrastruktura punionica u mnogim dijelovima zemlje ostaje nedostatna. Iz hrvatskih iskustava lako je za pretpostaviti da će ovaj program donijeti samo kratkotrajni val kupnji u skupini onih koji ispunjavaju uvjete.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 19:14