Zarada Volkswagen grupe nakon oporezivanja pala je za 40,6 posto na 2,18 milijardi eura u prvom tromjesečju 2025. godine. No ovaj oštar pad zarade nije posljedica pada prodaje. Isporuke su zapravo porasle za 1,4 posto na 2,13 milijuna automobila, no rastuća potražnja za električnim vozilima opterećuje neto dobit tvrtke.
Prodaja Volkswagenovih električnih vozila u Europi se više nego udvostručila u prvom kvartalu 2025. (+113 posto), a u Sjedinjenim Državama skočila je za 51 posto. Svako deseto vozilo koje je Grupa isporučila diljem svijeta do ožujka bilo je električno. Električna vozila sada čine preko 20 posto svih narudžbi VW-a u zapadnoj Europi. U Europi je VW također postao vodeći u električnom segmentu s udjelom od 26 posto. No, ovaj pomak prema električnim vozilima s nižom maržom smanjio je operativnu maržu tvrtke sa 6 posto na samo 3,7 posto.
Arno Antlitz, financijski direktor i operativni direktor Volkswagen grupe, priznao je da snažni rezultati tvrtke s električnim automobilima naglašavaju surovu stvarnost, a to je da su električna vozila i dalje znatno manje profitabilna od ekvivalentnih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Priznao je da proizvođač automobila mora naporno raditi na smanjenju troškova proizvodnje i povećanju marži na modelima s nultom emisijom.
„Ovaj tržišni uspjeh naših električnih automobila vrši pritisak na naš rezultat. Operativna marža od oko četiri posto jasno pokazuje da je pred nama još mnogo posla. S obzirom na trenutačnu nestabilnu globalnu ekonomsku situaciju, još je važnije usredotočiti se na poluge koje su pod našom kontrolom. To znači nadopuniti našu sjajnu ponudu proizvoda konkurentnom cjenovnom bazom – kako bismo mogli osigurati uspjeh i na brzo promjenjivim globalnim tržištima.“
Još 2023. godine, Antlitz je predvidio da bi se paritet marži između vozila s unutarnjim izgaranjem i električnih vozila mogao postići već 2025. godine. Novi cilj je sada 2026. godina, a očekuje se da će mali budući ID.2 i njegovo SUV derivat dostići profitabilnost T-Crossa. Osim ta dva VW modela, Cupra i Škoda će lansirati vlastite verzije, a sve ciljaju na početnu cijenu od oko 25.000 eura. Jeftiniji ID.1 također je na putu za 2027. godinu, s cijenom od 20.000 eura.
Vrijedi napomenuti da profitabilnost električnih vozila nije jedini faktor koji utječe na financijsko zdravlje Grupe. Volkswagen nastavlja snositi troškove povezane s tekućim sudskim sporom oko Dieselgatea i troškove povezane sa sve strožim propisima o CO2 u Europskoj uniji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....