Njemački div automobilske industrije ZF Friedrichshafen najavio je novu veliku rundu rezova koja će pogoditi njegov odjel električnih pogona. Do 2030. godine planira se ukidanje 7600 radnih mjesta, a već do 2027. kompanija želi uštedjeti 500 milijuna eura kroz restrukturiranje i odgodu dijela plaćanja.
Dogovor s njemačkim sindikatom IG Metallom i radničkim vijećem predviđa niz mjera koje bi trebale ublažiti udarac: od otpremnina i prijevremenih mirovina, do skraćenih radnih tjedana i odgađanja planiranih povišica. Ipak, radi se o značajnom udarcu na jedan od najvažnijih sektora tvrtke, onaj koji bi trebao predstavljati budućnost.
ZF se već dulje vrijeme nosi s problemima. Ogromna zaduženost, koja vuče korijene u prijašnjim skupim akvizicijama, ograničava mu manevarski prostor. Uz to, globalna automobilska industrija suočava se s nedovoljnim rastom potražnje za električnim automobilima.
Upravo zato ZF sada mora balansirati između vlastite transformacije i realnosti tržišta. Još prošle godine govorilo se o 14.000 radnih mjesta u Njemačkoj koja bi mogla nestati, a sada se rezovi konkretiziraju. Kompanija naglašava da će nastaviti ulagati u nove tehnologije i modularne sustave električnih pogona, no jasno je da će to biti pod daleko manjim proračunom.
Ova situacija također odražava širi trend u automobilskoj industriji. Dok političari guraju tranziciju prema električnim vozilima, mnogi proizvođači i njihovi dobavljači suočeni su s realnošću slabije prodaje i oštrih globalnih trgovinskih napetosti. Posebno je osjetljivo pitanje radnih mjesta u Njemačkoj, gdje automobilski sektor izravno ili neizravno zapošljava više od 800.000 ljudi. ZF se nada da će kroz dogovoreno restrukturiranje izbjeći prisilne otkaze, no radnici ostaju skeptični.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....