Tesla je u tišini povukla dva svoja najdugovječnija modela s europskog tržišta. Model S i Model X više nije moguće naručiti po želji, nego samo iz ograničenih zaliha. Time je u praksi zatvoreno poglavlje koje je prije desetak godina predstavljalo vrhunac električne mobilnosti i redefiniralo pojam luksuznog električnog vozila.
Ovaj potez dolazi nakon što su već ranije ukinute verzije ovih modela s volanom na desnoj strani, a potom i proizvodnja za kinesko tržište. Ostala je samo Sjeverna Amerika kao posljednja veća regija gdje su S i X još dostupni. No prodajne brojke sve govore. U prvih šest mjeseci ove godine Tesla je isporučila samo 23.275 primjeraka modela S, X, Cybertruck i Semi zajedno, dok su Model 3 i Model Y prodani u gotovo 700.000 primjeraka. Dakle, ovi modeli su postali prilično nebitni za Teslu kada je u pitanju tržišni udio.
Iako su Model S i Model X nedavno dobili sitne kozmetičke nadogradnje poput ambijentalne rasvjete u više boja, u Teslinom svijetu to više ne znači ozbiljan razvojni ciklus. U stvarnosti, riječ je o modelima koji su ostali na marginama proizvodnog plana tvrtke, daleko od pozornosti koju uživaju pristupačniji i tržišno relevantniji modeli.
Model S, predstavljen 2012. godine, bio je prvi automobil koji je dokazao da performanse, dobar doseg i luksuz mogu koegzistirati u jednom električnom modelu. Model X iz 2015. donio je sličnu filozofiju u formi SUV-a, uz prepoznatljiva krilna stražnja vrata. No tehnološki napredak, konkurencija i unutarnja strategija Tesle učinili su ih gotovo reliktima prošlosti.
S najavljenim dolaskom Modela Y s tri reda, Model X postaje još teže opravdati u očima prosječnog kupca. Model S pak, bez značajnijih novosti, ostaje ekskluzivna zanimacija za entuzijaste.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....