Kad je 2023. predstavljen koncept Lamborghini Lanzador, talijanska marka ga je najavila kao svoj prvi potpuno električni model i simbol novog poglavlja bez benzina. No, samo dvije godine kasnije, taj plan se ozbiljno trese. Prema više izvora iz Sant’Agate, Lamborghini sada razmatra da svoj futuristički crossover umjesto baterijskog pogona dobije plug-in hibridni sustav, što znači da bi "prvi električni Lamborghini" mogao postati još jedan model na benzin.
Odluka bi trebala biti donesena u idućim tjednima, a konačna verzija automobila trebala bi stići krajem desetljeća. Prema riječima izvršnog direktora Stephana Winkelmanna, tržište jednostavno nije spremno: "Možemo napraviti električni automobil, ali to bi trenutačno bila loša ponuda. Naši kupci još ne vide električna vozila kao pravu alternativu", rekao je Winkelmann za britanski Autocar.
Konceptni Lanzador je prilikom premijere najavljivao više od 1 megavata snage, dakle više od 1360 KS uz 980-voltnu električnu arhitekturu i dizajn koji je spajao elemente Huracana Sterrata i SUV-a Urusa. Automobil je izgledao kao stroj iz znanstvene fantastike, ali s nezamjenjivim dizajnom Lamborghnijija - širok, "mišićav" i "oštar", s profilom GT-a i stavom sportskog terenca.
No između dizajnerskih studija i financijskih kalkulacija u stvarnosti, velike su razlike. Lamborghini sada otvoreno priznaje da bi plug-in hibridni pogon bio sigurniji i profitabilniji izbor. Ispod karoserije bi se, u tom slučaju, nalazila tehnologija poznata iz modela Urus SE i novog Temeraria, s 4,0-litrenim V8 biturbom uparenim s elektromotorom. Takav sustav već razvija više od 900 KS, uz mogućnost kraće vožnje na struju.
Ironično, i budući Urus je prvotno trebao postati električan. To je najavljeno 2023. godine, samo da bi godinu dana kasnije marka opet promijenila smjer. Očito je da se u Lamborghiniju vodi borba između tehničke ambicije i komercijalne realnosti. Dok Ferrari priprema svoj prvi električni SUV, Lambo se, barem zasad očito ne želi upuštati u takve avanture.
Winkelmann tvrdi da se ne radi o strahu od tehnologije, nego o poštovanju kupaca: "Nije bitno što možemo postići, nego što kupci žele." A kupci, barem zasad, žele buku, vibracije i miris benzina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....