FOTO, VIDEO

Ludi Renault Turbo 3E se prvi puta pokazao na javnim cestama. Pogledajte ga u akciji

Turbo 3E koristi dva elektromotora smještena u stražnjim kotačima, svaki snage 204 kW (277,5 KS), što daje ukupno 555 KS

Renault 5 Rurbo 3E

 Renault
Turbo 3E koristi dva elektromotora smještena u stražnjim kotačima, svaki snage 204 kW (277,5 KS), što daje ukupno 555 KS

Četrdeset godina nakon što je originalni Renault 5 Turbo ostavio veliki trag u povijesti automobila, električni Renault 5 Turbo 3E donosi novi život kultnom imenu. Ovaj put bez benzina, ali s istim žarom i gotovo trostruko većom snagom. Nakon godina razvoja, dva napredna prototipa nedavno su se pojavila na javnim cestama u Calviju na Korzici, uoči relija Historic Tour de Corsea, gdje su pokazala da nostalgija i moderna tehnologija mogu itekako ići ruku pod ruku.

Novi Turbo 3E spaja retro-karizmu osamdesetih s arhitekturom budućnosti. S dužinom od 408 cm i impresivnom širinom od 203 cm, izgleda poput komprimiranog superautomobila. Dizajnerski se oslanja na aktualni Renault 5 E-Tech, ali su proporcije, blatobrani i stražnja silueta jasan hommage legendarnom modelu.

image

Renault 5 Rurbo 3E

Renault

Turbo 3E koristi dva elektromotora smještena u stražnjim kotačima, svaki snage 204 kW (277,5 KS), što daje ukupno 555 KS i zapanjujućih 4800 Nm momenta na kotačima. Takav pogon omogućuje ubrzanje 0–100 km/h za manje od 3,5 sekunde, a vozilo mase ispod 1450 kilograma ima gotovo savršenu raspodjelu težine 43:57.

image

Renault 5 Rurbo 3E

Renault

Konstrukcija je izrađena od aluminija i karbona, s dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i straga za maksimalnu preciznost. Inženjeri iz Alpinea, koji su vodili razvoj, tvrde da je riječ o "električnom mini-supersportašu" stvorenom za drift i brze promjene smjera.

image

Renault 5 Rurbo 3E

Renault

Na prezentaciji u Calviju dva su prototipa izazvala ovacije publike. Jedan, u crno-žuto-bijeloj kombinaciji, odavao je počast Tour de Corseu, dok je drugi nosio crveno-plavo-bijelu shemu prethodnika koji je pobijedio na reliju 1985. godine. Za upravljačem je bio Julien Saunier, tvornički ambasador Renaulta i iskusni relijaš, koji je demonstrirao kako električni nasljednik može kliziti kroz zavoje jednako spektakularno kao i njegov benzinski predak.

image

Renault 5 Rurbo 3E

Renault

Srce sustava čini 70-kWh baterija s 800-voltnom arhitekturom, koja podržava punjenje snagom do 330 kW, dovoljno da se od 15 do 80 posto napuni u samo 15 minuta. Doseg prema WLTP ciklusu iznosi više od 400 kilometara, što je za automobil ovakvih performansi i više nego solidno.

image

Renault 5 Rurbo 3E

Renault

Renault će proizvesti 1980 primjeraka, simbolično prema godini izlaska originala. Cijena kreće od 160.000 eura (!), uz mogućnost rezervacije uplatom predujma od 50.000 eura. Od početka 2026. kupci će moći birati konfigurirati svoje modele, a prve isporuke očekuju se tijekom 2027. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 13:05