Xiaomi je dugo bio sinonim za pametne telefone, kućne uređaje i pristupačnu tehnologiju. No kineski tehnološki div sada je još jednom pokazao da ima ozbiljne ambicije i u autoindustriji. Njihova električna limuzina SU7 Ultra postala je najbrži serijski električni automobil na Nürburgringu, legendarnoj stazi koja je poligon za dokazivanje inženjerske izvrsnosti.
Auto je stazu odvozio za 7 minuta i 4,957 sekundi, što je dovoljno da iza sebe "za dlaku" ostavi Rimac Neveru (7:05.298) i dosada najbržu limuzinu Porsche Taycan Turbo GT. Iako je SU7 Ultra krajem prošle godine stazu prošao za 6 minuta i 46,874 sekunde, taj rekord nije priznat zbog toga što se radilo o prototipu sa slick gumama. Ovoga puta se ne radi o eksperimentalnom prototipu, nego o cestovno registriranom serijskom modelu, doduše opremljenom tvorničkim opcijskim „track packageom“ - sportskim gumama, ovjesom i aerodinamikom.
SU7 Ultra koristi tri elektromotora ukupne snage 1548 KS i 1770 Nm okretnog momenta. Najveća brzina premašuje 350 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje svega 1,98 sekundi. Sve to dostupno je u modelu koji je već u veljači krenuo u prodaju na kineskom tržištu, po cijeni od samo 67.000 eura brojci koja gotovo zvuči nerealno s obzirom na performanse koje nudi. Za usporedbu, Rimac Nevera košta oko 30 puta više, oko 2 milijuna eura.
SU7 Ultra je za sada i odličan tržišni uspjeh. Nakon puštanja u prodaju auto je zabilježio 6900 rezervacija u 10 minuta, a do kraja svibnja je zabilježeno već 23.000 narudžbi, više nego dvostruko već od planirane proizvodnje od 10.000 primjeraka za ovu godinu.
Zanimljivo, prije nešto više od dva mjeseca SU7 Ultra je nakratko postao mnogo slabiji. Vlasnici SU7 Ultra modela primijetili su da im je vozilo putem bežične nadogradnje svedeno na "samo" oko 900 KS u običnom načinu vožnje, uz dodatno ograničenje launch-control funkcije. Maksimalna snaga bila je dostupna samo na trkaćim stazama. Xiaomi je time htio automobil učiniti manje brzim i opasnim na cestama. Samo nekoliko dana poslije, Xiaomi se povukao. Snaga je vraćena putem nove nadogradnje, a tvrtka se ispričala kupcima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....