PREVIŠE DOSEGA?

Preskupa je i kupcima ne treba: Nio prekida proizvodnju svoje ogromne baterije za 1000 km dosega

Skupa 150 kWh opcija pokazala se neisplativom i nepotrebnom, što je naposljetku i dovelo do gašenja projekta

Nio baterija od 150 kWh

 Nio
Skupa 150 kWh opcija pokazala se neisplativom i nepotrebnom, što je naposljetku i dovelo do gašenja projekta

Nio je službeno zaustavio proizvodnju svoje najambicioznije baterije. Riječ je o bateriji sa semi-solid tehnologijom (baterija s polučvrstim elektrolitom) i čak 150 kWh kapaciteta što je trebalo omogućiti više od 1000 kilometara dosega. Izvršni direktor William Li potvrdio je kraj programa, navodeći preslab interes kupaca kao ključni razlog, unatoč ogromnoj pažnji koju je projekt privukao još od prve najave 2021. godine.

Serijska proizvodnja počela je tek u travnju 2024., no završila je nakon svega nekoliko stotina izrađenih baterija. Li je otvoreno priznao da je baterija u velikoj mjeri poslužila kao demonstracija tehnološke moći brenda. Njezina je sposobnost potvrđena i u praksi. Tijekom 14-satne vožnje u prosincu 2023., Nio ET7 opremljen tim paketom prešao je više od 1000 kilometara u realnom prometu bez punjenja.

Unatoč ogromnom kapacitetu i rekordnom dosegu, kupci nisu bili oduševljeni kao što se očekivalo. Ključni problem bile su vrlo visoke cijene najma baterije što je u kombinaciji s impresivno gustom mrežom Nioovih stanica za izmjenu baterije činilo mega-bateriju suvišnom.

image

Nio ET5

Nio je 150 kWh polučvrstu bateriju ponudio u svim svojim modelima ET5, ET5 Touring, EL6, EL7 i naročito u limuzini ET7, koja je prva demonstrirala doseg od više od 1000 kilometara u stvarnoj vožnji. Baterija nije bila namijenjena kupnji, nego isključivo najmu kroz Nioov sustav Battery-as-a-Service, isti model koji kineska marka koristi za sve svoje pakete. Korisnici koji su vozili s osnovnom 75 kWh ili većom 100 kWh baterijom mogli su je zamijeniti za 150 kWh paket u bilo kojoj od više od 3500 stanica za izmjenu baterija. Međutim, najam te najveće baterije bio je znatno skuplji od standardnih opcija. Mjesečna pretplata iznosila je višestruko više nego za 75 kWh paket. Budući da je većina vozača ionako redovito koristila stanice za brzu izmjenu baterija, umjesto da ovisi o jednom velikom paketu, skupa 150 kWh opcija pokazala se neisplativom i nepotrebnom, što je naposljetku i dovelo do gašenja projekta. Danas čak 97 posto kupaca bira osnovnu 75 kWh bateriju. Kako Li ističe, potreba da se vozi 1000 kilometara bez stajanja jednostavno ne postoji za ogromnu većinu vozača.

Zbog takvih rezultata Nio neće ni pokušati uvesti 150 kWh bateriju u Europu. Uz već skromnu potražnju, tu bi dolazili i dodatni troškovi certificiranja i testiranja, koji se ne bi mogli opravdati. Umjesto toga, sredstva će preusmjeriti u širenje mreže stanica za mijenjanje baterija na europskom tržištu, što je segment u kojem Nio želi stvoriti stratešku prednost.

Projekt koji je neko vrijeme djelovao kao tehnološka prekretnica sada je završio neuspjehom. Bio je impresivan, ali nepraktičan za svakodnevni život i nedovoljno atraktivan u odnosu na jednostavniju i jeftiniju tehnologiju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 10:32