Renault priprema zaokret koji bi prije samo nekoliko godina djelovao nezamislivo - povratak motora s unutarnjim izgaranjem u sljedeće generacije modela Megane i Scenic. Nakon što su aktualne električne verzije E-Tech trebale postati simboli nove ere marke, postalo je jasno da tržište još nije spremno za potpuni prijelaz na struju. Prodajni rezultati to potvrđuju. Megane E-Tech u prvih devet mjeseci 2025. zabilježio je pad prodaje od čak 51 posto, s tek 12.496 registracija u Europi, dok je Scenic E-Tech, iako uspješniji, s 26.438 prodanih primjeraka također ostao daleko od brojki koje su ti modeli nekad ostvarivali u benzinskoj i dizelskoj eri.
Renault je, čini se, prebrzo predao tradicionalnu kompaktnu klasu konkurenciji. Volkswagen, Škoda, Peugeot i Toyota nastavili su nuditi fleksibilne pogonske opcije, a kupci su to nagradili. Istodobno, Megane i Scenic, nekoć temelji Renaultova uspjeha s proizvodnjom koja se mjerila u stotinama tisuća komada godišnje, postali su nišni modeli. Novi izvršni direktor Grupe, François Provost, već je naznačio promjenu smjera. Budućnost Renaulta, kaže, mora biti "fleksibilna".
Ta se fleksibilnost odnosi upravo na novu platformu koju Renault razvija za iduće generacije svojih kompaktnih i srednjih modela. Za razliku od sadašnje AmpR Medium arhitekture, dizajnirane isključivo za električne pogone, nova će platforma omogućiti ugradnju i klasičnih motora, bilo kao blagih hibrida ili plug-in hibrida. Očekuje se da će biti spremna oko 2030. godine, kad bi mogli stići nasljednici aktualnih Meganea i Scenica. Do tada, električni E-Tech modeli ostat će u ponudi, ali s manjim tehničkim osvježenjima.
Renault pritom ne kreće od nule. Grupa već ima zajednički projekt s kineskim holdingom Geely, tvrtku Horse Powertrain koja razvija novu generaciju modularnih motora i hibridnih pogonskih sustava. Prvi energetski moduli, sposobni pretvoriti električno vozilo u hibrid, trebali bi ući u proizvodnju 2027. godine. Još nije potvrđeno hoće li ih Renault koristiti u budućim modelima, no sve upućuje na to da bi upravo ti motori mogli omogućiti "povratak fleksibilnosti".
Unatoč optimizmu oko elektrifikacije, realnost tržišta pokazuje drukčiju sliku. Električni automobili i dalje čine tek oko 20 posto Renaultove prodaje, a rast troškova proizvodnje i slaba infrastruktura ograničavaju bržu tranziciju. U tom kontekstu, povratak hibrida i benzinskih varijanti nije znak odustajanja, nego pokušaj prilagodbe, strategija koja bi Renaultu mogla vratiti kupce koje je električna revolucija privremeno otjerala. Ako novi plan uspije, Megane i Scenic mogli bi ponovno postati automobili za mase.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....