IZNENAĐENJE?

Renault vraća benzinske motore u Megane i Scenic jer elektrifikacija čini s još nije ispunila očekivanja

Megane i Scenic, temelji Renaultova uspjeha s proizvodnjom koja se mjerila u stotinama tisuća komada godišnje, postali su nišni modeli

Renault Scenic E-Tech

 Renault
Megane i Scenic, temelji Renaultova uspjeha s proizvodnjom koja se mjerila u stotinama tisuća komada godišnje, postali su nišni modeli

Renault priprema zaokret koji bi prije samo nekoliko godina djelovao nezamislivo - povratak motora s unutarnjim izgaranjem u sljedeće generacije modela Megane i Scenic. Nakon što su aktualne električne verzije E-Tech trebale postati simboli nove ere marke, postalo je jasno da tržište još nije spremno za potpuni prijelaz na struju. Prodajni rezultati to potvrđuju. Megane E-Tech u prvih devet mjeseci 2025. zabilježio je pad prodaje od čak 51 posto, s tek 12.496 registracija u Europi, dok je Scenic E-Tech, iako uspješniji, s 26.438 prodanih primjeraka također ostao daleko od brojki koje su ti modeli nekad ostvarivali u benzinskoj i dizelskoj eri.

image

Renault Megane e-tech

Cropix

Renault je, čini se, prebrzo predao tradicionalnu kompaktnu klasu konkurenciji. Volkswagen, Škoda, Peugeot i Toyota nastavili su nuditi fleksibilne pogonske opcije, a kupci su to nagradili. Istodobno, Megane i Scenic, nekoć temelji Renaultova uspjeha s proizvodnjom koja se mjerila u stotinama tisuća komada godišnje, postali su nišni modeli. Novi izvršni direktor Grupe, François Provost, već je naznačio promjenu smjera. Budućnost Renaulta, kaže, mora biti "fleksibilna".

image

Renault Scenic E-Tech

Renault

Ta se fleksibilnost odnosi upravo na novu platformu koju Renault razvija za iduće generacije svojih kompaktnih i srednjih modela. Za razliku od sadašnje AmpR Medium arhitekture, dizajnirane isključivo za električne pogone, nova će platforma omogućiti ugradnju i klasičnih motora, bilo kao blagih hibrida ili plug-in hibrida. Očekuje se da će biti spremna oko 2030. godine, kad bi mogli stići nasljednici aktualnih Meganea i Scenica. Do tada, električni E-Tech modeli ostat će u ponudi, ali s manjim tehničkim osvježenjima.

image

Renault Scenic E-Tech

Renault

Renault pritom ne kreće od nule. Grupa već ima zajednički projekt s kineskim holdingom Geely, tvrtku Horse Powertrain koja razvija novu generaciju modularnih motora i hibridnih pogonskih sustava. Prvi energetski moduli, sposobni pretvoriti električno vozilo u hibrid, trebali bi ući u proizvodnju 2027. godine. Još nije potvrđeno hoće li ih Renault koristiti u budućim modelima, no sve upućuje na to da bi upravo ti motori mogli omogućiti "povratak fleksibilnosti".

image

Renault Megane e-tech

Cropix

Unatoč optimizmu oko elektrifikacije, realnost tržišta pokazuje drukčiju sliku. Električni automobili i dalje čine tek oko 20 posto Renaultove prodaje, a rast troškova proizvodnje i slaba infrastruktura ograničavaju bržu tranziciju. U tom kontekstu, povratak hibrida i benzinskih varijanti nije znak odustajanja, nego pokušaj prilagodbe, strategija koja bi Renaultu mogla vratiti kupce koje je električna revolucija privremeno otjerala. Ako novi plan uspije, Megane i Scenic mogli bi ponovno postati automobili za mase.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. prosinac 2025 00:30