
SAD je država u kojoj tržištem vladaju veliki pick-up automobili i SUV-ovi. No u tvrtki Slate, koju financira milijarder i šef Amazona Jeff Bezos smatraju da bi se Amerikancima moglo svidjeti i nešto drugačije.
Oni su ovih dana predstavili električni pick-up koji je sa svojih 4,43 metra vrlo malen za američke pojmove. Osim toga trebao bi biti i jeftin poput najjeftinijih električnih auta u Europi.
Nakon odbitka američke državne subvencije od 7.500 dolara, očekuje se da će vozilo koštati manje od 20.000 dolara (oko 17.500 eura), i bez te subvencije cijena s oko 28.000 dolara (manje od 25.000 eura) neobično mala za električne automobile. O kakvom se to autu radi i što sve nudi za taj iznos?
Slate Truck ima sasvim konkretan pogon. Pokreče ga stražnje smješteni električni motor od 204 KS. Osnovna verzija ima bateriju od 52,7 kWh za doseg od oko 240 km prema američkom EPA standardu..
Opcijski se nudi i baterija od 84,3 kWh koja podiže dose na vrlo solidnih 390 km. Punjenje se odvija s maksimalno 120 kW. što znači da bi proces punjenja od 20 do 80 posto trebao biti dovršen za oko 30 minuta. Najveća brzina je 145 km/h.
Dakle, po motorizaciji je vrlo solidan, no po opremi je, vjerovali ili ne, čak ispod razine najjeftinijih modela Dacie koje možete kupiti na najsiromašnijim europskim tržištima.
Naime, ovaj model nazvan jednostavno Slate Truck u seriji nema ni električne podizače prozora, audio sustav, zvučnike i mnoge druge komponente opreme koje su danas uobičajene u svim novim autima.
I u pogledu dugih detalja Slate Truck ide u ekstreme. Kotrlja se na crnim čeličnim naplatcima od 17" i nudi se u u samo jednoj boji karoserije - sivoj. Oni koji žele neku drugu opciju, mogu odabrati samo folije u raznim bojama, jer lak je uvijek siv.
U unutrašnjosti se iza upravljača nalazi minijaturni zaslon za instrumente koji pokazuje i sliku sa stražnje kamere jer Slate Truck nema nikakav dodirni zaslon, niti ej za njega moguće nadoplatiti, za razliku od električnih podizača prozora koje je moguće odabrati s popisa dodatne opreme. Umjesto zaslona osjetljivog na dodir, tu su samo držač za mobitel na kojem bi aplikacija trebala zamijeniti Infotainment. Za glazbu u automobilu može poslužiti set bluetooth zvučnika ili držači na koje možete instalirati vlastiti bluetooth zvučnik.
Sve naravno uz nadoplatu. Također automobil nema središnje konzole niti džepova na vratima, a u interijeru dominira naizgled jeftina plastika.
Ali Slate ističe da se njihov automobil može lako individualizirati i oplemeniti jer je moguće birati birati između više od 100 opcija.
Osim kotača, guma, ukrasa karoserije i materijala za unutrašnjost, možete se čak kupiti i komplet za naknadnu ugradnju koji kamionet s dva sjedala pretvara u SUV s pet sjedala. Postoje čak dvije opcije za to. jedna pretvara automobil u "ćoškasti SUV" poput Land Rover Defendera, drugi daje automobilu kosi stražnji dio kojim malo podsjeća na stari Range Rover.
Postoji niz opcija koje je moguće odabrati za ugradnju u tvornici ili dodati kasnije.
Može se započeti s osnovnim modelom na čeličnim naplatcima i kasnije ga nadograditi na, primjerice, povišeni SUV s pet sjedala s kožnim presvlakama, drugačijim odbojnicima i pragovima. Naknadne pretvorbe mogu napraviti sami kupci ili ih je moguće napraviti u servisu, a Slate ističe da je sve vrlo jednostavno jer većinu komponenti drže normalni imbus vijci.
U svakom slučaju, Slate Truck je zanimljiva alternativa svemu ostalome što se danas nudi na automobilskom tržištu, a činjenica da iza projekta stoji Bezos govori da se radi o ozbiljnom poslovnom pothvatu. Slate je za sada predstavio predserijske prototipove te najavljuje početak prodaje do kraja 2026. godine.
Automobili se već mogu konfigurirati i rezervirati uz polog od samo 50 dolara. Hoće li čitava stvar uspjeti vidjet ćemo za koju godinu, no u tvrtki su uvjereni da će prodavati oko 150.000 automobila godišnje. Za sada nema nikakvih planova o dolasku ovog automobila na europsko tržište.
Komentari
0