NEOČEKIVANO

Slabo se prodaje: Ovaj električni Volkswagen bi mogao nestati s tržišta već 2027.

Ova vijest dolazi u trenutku kada i drugi proizvođači preispituju sudbinu svojih električnih coupé SUV-ova

Volkswagen ID. 5
 

 Vanesa Pandzic/CROPIX
Ova vijest dolazi u trenutku kada i drugi proizvođači preispituju sudbinu svojih električnih coupé SUV-ova

Volkswagenova električna ofenziva donosi mješovite rezultate. Dok je ukupna prodaja električnih modela koncerna u prvom polugodištu 2025. porasla za 47 posto, pojedini modeli ne prate taj trend. Prema navodima izvora iz Autocara, ID.5, coupé inačica SUV-a ID.4, mogao bi biti povučen iz ponude već 2027., bez planova za drugu generaciju. Time bi mu životni vijek trajao manje od sedam godina.

image

Volkswagen ID. 5

Vanesa Pandzic/CROPIX

Glavni razlog su skromni prodajni rezultati u Europi, gdje kupci radije biraju prostraniji i konvencionalnije dizajniran ID.4. U Iako statistika u Njemačkoj pokazuje da ID.4 i ID.5 zajedno drže drugo mjesto u prodaji električnih vozila VW-a, velik većina od 84.900 isporuka ove godine otpada na ID.4.

Ova vijest dolazi u trenutku kada i drugi proizvođači preispituju sudbinu svojih električnih coupé SUV-ova. Ford je, primjerice, prošle godine oživio ime Capri za vlastiti električni model, no već je morao smanjiti proizvodnju zbog, kako kažu, "naglo pogoršanih tržišnih uvjeta" za električna vozila.

image

Volkswagen ID. 5

Vanesa Pandzic/CROPIX

VW istodobno provodi širu reviziju ponude. Passat limuzina već je povučena iz Europe, Arteon je prestao izlaziti iz tvornice, a 2026. bi trebao biti kraj i za Touareg. Posljednje kabrio marke, T-Roc Cabriolet, prestat će se proizvoditi 2027., dok je projekt manjeg ID. Buzz modela, zamišljenog kao nasljednika Tourana, otkazan.

Unatoč rezovima, VW najavljuje nove, pristupačnije električne modele. ID.2 trebao bi stići 2026. po cijeni od oko 25.000 eura, a 2027. i manji ID.1 za približno 20.000 eura, a planira se i SUV izvedba s radnim nazivom ID.2 X. Time marka nastoji zadržati prisutnost u kompaktnom segmentu i ponuditi modele za šire tržište, dok s palete uklanja one koji ne uspijevaju opravdati ulaganja.

image

Volkswagen ID. 5

Vanesa Pandzic/CROPIX

Sudbina ID.5 tako ovisi o tržištu koje trenutačno favorizira praktičnost i nižu cijenu, a manje eksperimentira s drugačijim karoserijskim izvedbama, pa bi ovaj coupé SUV, nakon kratke karijere, uskoro mogao postati dio VW-ove povijesti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 09:03