Kvantni skok?

Sveti gral elektrifikacije: Kinezi predstavili solid state bateriju za 1300 km dosega i ne može se zapaliti

Chery tvrdi da njihov prototip nastavlja raditi čak i nakon probijanja čavlima ili bušilicom, te da se može uroniti u vodu

Chery Exlantis, ilustracija

 Chery
Chery tvrdi da njihov prototip nastavlja raditi čak i nakon probijanja čavlima ili bušilicom, te da se može uroniti u vodu

Kineski proizvođač Chery predstavio je bateriju koja bi mogla potpuno promijeniti tržište električnih automobila. Nova baterija u čvrstom stanju (solid-state) postiže energetsku gustoću od čak 600 Wh/kg, gotovo dvostruko više od današnjih najnaprednijih litij-ionskih ćelija. U praksi to znači do 1300 kilometara dosega u realnim uvjetima vožnje.

Tehnologiju je razvilo Chery Solid-State Battery Research Institute, a prvi pilot-proizvodi stižu već 2026. godine, dok se serijska primjena planira za 2027. Umjesto tekućeg elektrolita, nova baterija koristi polimerizirani čvrsti elektrolit u kombinaciji s litijem obogaćenom manganovom katodom. Takav sastav ne samo da povećava energetsku gustoću, nego i eliminira rizik od zapaljenja.

image

Chery solid state baterija

Chery

Chery tvrdi da njihov prototip nastavlja raditi čak i nakon probijanja čavlima ili bušilicom, te da se može uroniti u vodu bez gubitka funkcionalnosti. Drugim riječima, baterija bi mogla postati gotovo neuništiva, što predstavlja veliki iskorak u sigurnosti električnih vozila.

Iako još nisu objavljeni konkretni podaci o brzini punjenja, solid state baterije teoretski se mogu puniti znatno brže od današnjih LFP i NMC paketa. Time bi se u teoriji uklonila jedna od glavnih prepreka bržem prihvaćanju električnih automobila, duga vremena punjenja.

Predstavljanje tehnologije dogodilo se na skupu na kojem je Chery objavio i rekordne prodajne rezultate: više od 2 milijuna prodanih vozila, uz 145.000 primjeraka u Europi, što je dvostruko više nego prethodne godine. Time je Chery 22. godinu zaredom zadržao titulu najuspješnijeg kineskog izvoznika automobila.

No, utrka tek počinje. Glavni suparnik BYD također intenzivno razvija vlastitu solid state bateriju i planira je ugraditi u srednju i višu klasu vozila do 2027. godine, a u masovne modele između 2030. i 2032. godine.

Ako se Cheryjevi planovi ostvare, upravo bi ova baterija mogla označiti početak nove ere električne mobilnosti, one u kojoj će automobili prelaziti više od tisuću kilometara između dva punjenja, bez straha od požara i bez kompromisa oko punjenja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 23:15