Njemački autoklub ADAC je proveo najveću analizu do sada o trajnosti baterija u plug-in hibridima, i rezultati su iznenadili i same stručnjake. U istraživanju koje je obuhvatilo više od 28.000 vozila, otkriveno je da baterije različitih proizvođača stare vrlo neujednačeno. Dok su neki auti gotovo otporni na degradaciju, drugi znatno gube kapacitet već nakon nekoliko desetaka tisuća kilometara.
Najbolje su se pokazali Mercedes-Benzovi modeli, čije baterije i nakon 200.000 kilometara zadržavaju oko 90 posto početnog kapaciteta. Analiza pokazuje da kod Mercedesa način vožnje, odnosno koliko često se koristi električni način rada, ima vrlo mali utjecaj na trošenje baterije. To sugerira visoku kvalitetu termalnog upravljanja i napredne sustave nadzora punjenja.
BMW bilježi nešto izraženiju degradaciju, ali i predvidljiviju krivulju starenja. No kod njihovih vozila navike vozača igraju znatnu ulogu. Automobili koji su često vozili u električnom modu gube više kapaciteta, u prosjeku imaju oko 77 posto na 200.000 kilometara, dok oni koji su više kombinirali načine vožnje zadržavaju oko 85 posto.
Sredinu tablice zauzimaju Volvo i Volkswagen, čiji plug-in hibridi pokazuju "normalan pad kapaciteta od 10 do 15 posto" nakon 200.000 kilometara u realnim uvjetima korištenja. ADAC ističe da se njihovi sustavi ponašaju stabilno čak i kod vozača koji pretežito voze na struju, što sugerira dobar balans između mehaničkog i električnog dijela pogona.
Na dnu ljestvice nalaze se Mitsubishi i Ford, s rezultatima koji zabrinjavaju. Kod Mitsubishija, baterije gube više od 20 posto kapaciteta već na 100.000 kilometara, a one koje se često pune i prazne u električnom načinu rada mogu izgubiti i 30 posto do 200.000 kilometara. Fordovi modeli pokazuju izražen pad već nakon 25.000 kilometara, iako ADAC napominje da je uzorak manji i rezultati još nisu konačni.
Stručnjaci savjetuju kupce rabljenih PHEV-ova da uvijek zatraže provjeru zdravlja baterije prije kupnje. Kao orijentir, ADAC navodi da bi baterija trebala imati najmanje 92 posto kapaciteta na 50.000 km, 88 posto na 100.000 km, te 80 posto na 200.000 km. Kao i kod električnih automobila, preporučuje se da se baterija održava između 20 i 80 posto napunjenosti, jer često punjenje do kraja ili pražnjenje do nule ubrzava starenje ćelija. Ekstremne temperature, brza DC punjenja (kod modela koji to omogućavaju) i dugi periodi mirovanja također skraćuju vijek trajanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....