Dolaskom "novog doba" u europsku automobilsku industriju čelnici mnogih njemačkih proizvođača su zaključili da je vrijeme da malo moderniziraju nomenklaturu svojih proizvoda. Mercedes je uveo EQ liniju, Audi se odlučio na oznake poput 35 TDI i razdvajanje električnih i klasičnih automobila na parne i neparne brojeve, a Volkswagen je zaključio da bi bilo najbolje svoje električne automobile nazivati slovima ID, točkom i brojevima (izuzev Buzza). Iako ne sumnjamo da su se vodećim ljudima u ovim tvrtkama takve ideje činile "zgodnima" tržište očito nije bilo spremno prihvatiti "moderne oznake". Audi je priznao da je samo zbunio kupce svojim odlukama i odustao od obje nomenklature, Mercedes je također odbacio imenovanje svojih modela oznakama EQA, EQB, EQC itd..., a sada je na red došao i Volkswagen.
U nastojanju da pojednostavi svoju ponudu i približi je kupcima, Volkswagen planira postupno ukinuti prefiks "ID" koji je postao sinonim za njihova električna vozila. Već od 2026. godine tvrtka namjerava zamijeniti ovakvo "imenovanje" tradicionalnijim nazivima automobila. Iako su detalji još uvijek oskudni, promjena bi trebala riješiti rastuću zbrku na tržištu oko ovih oznaka.
"Podbrend" ID. lansiran je 2017. godine konceptnom verzijom modela ID.3., koji je kasnije postao prvi serijski model 2019. godine. Tijekom godina, VW je proširio svoju ponudu, predstavljajući modele ID.4, ID.5, ID.6 (za Kinu), ID.7 i ID.Buzz. Marka je imala planove za daljnje proširenje ponude ID. modela gradskim modelima ID.1 i D.2 do 2027. godine, ali čini se da se planovi sada mijenjaju.
Martin Sander, član Upravnog odbora Volkswagena odgovoran za prodaju, marketing i postprodaju, otkrio je tijekom intervjua za magazin Auto und Wirtschaft da se tvrtka namjerava vratiti korištenju konvencionalnih naziva za svoja električna vozila. „Automobili će ponovno dobiti prava imena“, rekao je. „To će postati očito kada lansiramo nove modele – ni ID.2all ni konceptni ID.Every1 neće nositi ta imena u proizvodnji.“
Iako Sander nije ulazio u detalje, Volkswagen je prethodno naznačio da bi u svijet električnih vozila mogla doći poznata imena. Primjerice, nadolazeći ID.2, čija je tržišna premijera planirana za 2026. godinu, mogao bi postati Polo, a ID.1, koji se očekuje 2027., mogao bi biti postati Lupo, Fox ili Up!, ili čak dobiti potpuno novo ime.
Ranije ove godine, Kai Grünitz, član Upravnog odbora Volkswagena za tehnički razvoj, spomenuo je da će od 2026. godine ID modeli proći kroz značajno osvježenje. To bi bilo idealno vrijeme da Volkswagen počne postupno uvoditi nova imena za svoje postojeće električne modele.
Volkswagen također radi na električnoj verziji Golfa, koja bi trebala stići krajem desetljeća i očito zamijeniti ID.3. Ubrzo nakon toga trebao bi stići i električni SUV T-Roc, a postoji velika vjerojatnost da će se poznata imena poput Passata i Tiguana na kraju koristiti za buduća električna vozila. Izazov za Volkswagen, međutim, bit će razlikovanje električnih modela od modela s motorima s unutarnjim izgaranjem, koji bi, kako stvari sada stoje, još dugo trebali ostati u proizvodnji.
Govoreći o prodaji električnih vozila Volkswagena, Sander je rekao: „Vrlo smo zadovoljni potražnjom. Imamo velik broj narudžbi za ID.3, a u Europi već prodajemo više ID.7 nego Passata.“ Također je istaknuo ID. Buzz, napominjući da on „igra nevjerojatno važnu ulogu za marku, posebno s obzirom na značajnu pompu koja ga okružuje u SAD-u.“
Sander je također istaknuo ambiciozne prodajne ciljeve Volkswagena, posebno za nadolazeći ID.2all, za koji se očekuje da će biti lansiran u Europi po početnoj cijeni od 25.000 eura. „S serijskom verzijom ID.2all ulazimo u potpuno drugačiji cjenovni raspon“, rekao je.
Predviđa se da će ID. Every1, planiran za 2027. godinu, biti još pristupačniji s oko 20.000 eura.Prema Sanderu, ciljana cijena malog gradskog električnog auta koji će se proizvoditi u Portugalu bit će moguća zahvaljujući padu troškova baterija i opsežnim mjerama smanjenja troškova. Sander je također i dalje uvjeren da će električna vozila nadmašiti automobile s unutarnjim izgaranjem, navodeći da je VW „uvjeren da će elektromobilnost prevladati jer su električni automobili bolji proizvod“.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....