BEZ ZADRŠKE

Volkswagen: Mali benzinski automobili su osuđeni na propast, Polo će biti samo na struju

Aktualni Polo s benzinskim motorima još će neko vrijeme ostati u ponudi, ali nasljednika s unutarnjim izgaranjem neće imati

Volkswagen Polo GTI Edition 25

 Volkswagen
Aktualni Polo s benzinskim motorima još će neko vrijeme ostati u ponudi, ali nasljednika s unutarnjim izgaranjem neće imati

Automobilska industrija u Europi ovaj je tjedan odahnula je nakon što je Europska komisija odlučila ukinuti zabranu motora s unutarnji izgaranjem od 2035. godine. No to ne znači povratak na staro. Ciljevi smanjenja emisija ostaju iznimno strogi, proizvođači će morati smanjiti prosječne emisije flota za 90 posto u odnosu na 2021. godinu, a već od 2030. pravila postaju zahtjevnija nego danas. Upravo u tom kontekstu iz Volkswagena stiže vrlo jasna poruka, mali benzinski automobili u Europi su na izlaznim vratima.

image

VolksWagen Polo

Cropix

Šef marke Volkswagen Thomas Schäfer u razgovoru za Auto Motor und Sport bez zadrške je rekao da modeli poput Pola u budućnosti nemaju ekonomskog smisla s klasičnim pogonom. Razlog nije ideologija, nego matematika. Razvoj novog benzinskog automobila u B-segmentu, koji bi zadovoljio nadolazeće norme, bio bi toliko skup da bi konačna cijena postala neprivlačna kupcima. Drugim riječima, takvi bi automobili izgubili svoju ključnu prednost, pristupačnost u odnosu na električne.

Dodatni poticaj za okretanje malim električnim automobilima dolazi i iz Bruxellesa. Europska unija uvodi takozvane super kredite za male električne automobile (do 4,2 metra) proizvedene u EU, kojima se takvi modeli u obračunu flotnih emisija vrednuju povoljnije nego klasični automobili. U praksi to znači da jedan mali električni automobil donosi proizvođaču 1,3 puta veći emisijski bonus, pa lakše ispunjava stroge CO2 ciljeve. Time se malim električnim vozilima znatno povećava strateška vrijednost, dok razvoj novih benzinskih modela u tom segmentu postaje još manje isplativ. Za proizvođače je računica jasna, ulaganje u male električne automobile donosi regulatorne bodove, smanjuje rizik od kazni i dugoročno je isplativije od održavanja benzinskih alternativa.

image

VW ID.Polo

Volkswagen

Zato je jasno zacrtan smjer prema elektrifikaciji. Aktualni Polo s benzinskim motorima još će neko vrijeme ostati u ponudi, ali nasljednika s unutarnjim izgaranjem neće imati. Tu ulogu preuzet će budući ID. Polo, koji na tržište stiže 2026. godine kao potpuno električni model. Već godinu kasnije slijedi serijska verzija koncepta ID. Every1 (možda ID. up!), s ciljanom početnom cijenom od oko 20.000 eura, dok će električni Polo startati s oko 25.000 eura. Riječ je o cijenama s uključenim PDV-om, bez nacionalnih poticaja, koji u nekim državama dodatno smanjuju ulaznu barijeru.

image

Volkswagen ID. EVERY1 concept car

Volkswagen pritom ne planira povratak u A-segment s malim benzinskim automobilima u stilu nekadašnjih modela up! ili Lupo. Umjesto toga, ponuda će se temeljiti na novoj MEB+ platformi, razvijenoj isključivo za električna vozila. Na toj će arhitekturi, uz ID. Polo i ID. Every1, nastati i mali električni SUV, zasad poznat kroz koncept ID. Cross.

Prodajni rezultati dodatno osnažuju ovakav pristup. Volkswagen je i dalje uvjerljivo najprodavanija marka u Europskoj uniji, s više od milijun prodanih vozila u prvih deset mjeseci 2025. godine. Istodobno, udio električnih automobila u Europi opet raste i sada iznosi više od 16 posto, odnosno preko 18 posto ako se s statistike uključe tržišta EFTA-e i Ujedinjenog Kraljevstva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2025 08:55